וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח שיא בקטלוניה לפני המשאל: הבדלנים לא מוותרים על ההצבעה

1.10.2017 / 0:17

הממשלה במדריד מתעקשת כי ההצבעה שאותה היא מגדירה בלתי חוקית לא תצא היום אל הפועל, אך מנהיג החבל מצהיר: "החלום מתקרב". שוטרים נשלחו לחסום כניסה לבתי הספר, ולפנות מפגינים שהשתלטו עליהם

צילום: רויטרס

משאל העם בקטלוניה צפוי להתקיים היום (ראשון), והמתיחות בין ממשלת ספרד לרשויות בברצלונה הולכת וגוברת, בעוד מעמיק המשבר הפוליטי החריף ביותר בממלכה זה כמה עשורים. תומכי עצמאות החבל העשיר שבצפון המדינה לא מראים סימנים לכך שהם מוותרים על ההצבעה, המוגדרת על ידי מדריד בלתי חוקית, והם השתלטו על עשרות בתי ספר שאמורים לשמש קלפיות הצבעה.

עם זאת, במשטרת ספרד מתכננים לסלק את המצביעים מעמדות ההצבעה, אחרי שכבר נסגרו יותר ממחצית בתי הספר בקטלוניה. משרד הפנים בספרד מסר כי הרשויות סגרו את רוב עמדות ההצבעה, והממשלה הבהירה כי המשאל הוא "לא חוקי".

מדריד, שטוענת כי היא פועלת על בסיס חוקת ספרד האוסרת על פיצול המדינה, מתנגדת בכל תוקף למשאל העם, שנפסל על ידי בית המשפט החוקתי. שר החוץ של ספרד אלפונסו דסטיס אמר כי המשאל הוא "חיקוי של הליך דמוקרטי" ודובר הממשלה אמר אתמול כי ההצבעה לא תתקיים.

חקלאים מפגינים למען עצמאות קטלוניה בברצלונה, 29 בספטמבר 2017. רויטרס
חקלאים מפגינים למען עצמאות קטלוניה ברחובות ברצלונה, אתמול/רויטרס

מנגד, נשיא ממשלת קטלוניה לא מרים ידיים. "ברגעים כה מתוחים וכה אמוציונליים, אנחנו מתקרבים למה שבעבר נראה רק כמו חלום", אמר קרלס פוג'דימונט בעצרת תמיכה במהלך יום שישי בערב, שסיימה את קמפיין התמיכה בעצמאות שאותו הוביל.

הבדלנים קראו לתושבים לצאת בהמוניהם אל הקלפיות כחלק "ממחאה לא אלימה", גם אם לא יאפשרו להם להצביע. "אני לא חושב שמישהו ישתמש באלימות או רוצה לגרום לאלימות שתפגע בתדמית של תנועת העצמאות הקטלאנית כפציפיסטית", אמר מנהיג החבל בריאיון לרויטרס.

מאות אלפי קטלאנים יצאו לרחובות בשבועות האחרונים במחאה נגד מדריד, ששלחה אלפי שוטרים למחוז. המשטרה החרימה אלפי מעטפות ופתקי הצבעה ובתי המשפט הטילו קנסות ואיימו לעצור את מארגני משאל העם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מחאה במדריד, ספרד, נגד משאל העם של קטלוניה, 30 בספטמבר 2017. רויטרס
הפגנה במדריד נגד משאל העם של קטלוניה/רויטרס

למרות המאבק של ראשי הממשל בקטלוניה, רבים בתוך המחוז עצמו מתנגדים למשאל העם ולהיפרדות מספרד. אמש הפגינו אלפים מול בניין העירייה בברצלונה, כשהם מנופפים בדגלי ספרד וקוראים לשמור על אחדות הממלכה. "קטלוניה היא ספרד", קראו המפגינים שצעדו למתחם שבו שוכנים מבני הממשל האזורי.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully