וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קושנר לא דיווח על חשבון הדוא"ל הפרטי בעדותו בסנאט"

CNN דיווחה כי בעדותו בוועדת המודיעין במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות לא מסר חתנו ויועצו של הנשיא מידע על החשבון שהחזיק בניגוד לנהלים. הבית הלבן פתח בחקירת שימוש של שורת בכירים בחשבונות דוא"ל פרטיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ על פרשת המיילים של קלינטון, במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה)

ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לא דיווח על חשבון הדואר האלקטרוני הפרטי שלו במהלך שימוע בוועדת המודיעין של הסנאט – כך דיווחה הלילה (שישי) רשת CNN. על פי הדיווח, קושנר, שעשה שימוש בחשבון על מנת לקבל ולשלוח הודעות בנושאים הנוגעים לתפקידו, לא עדכן את הוועדה במהלך עדותו במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות.

עוד דיווחה הרשת כי ראשי הוועדה פנו אל עורך דינו של קושנר אבה לוול ודרשו כי יערוך בדיקה נוספת על מנת לוודא שמסר כל מסמך רלוונטי שברשותו, לרבות תכנים הנמצאים בחשבונו הפרטי; שעל עצם קיומו למדו מהדיווחים בכלי התקשורת בשבוע החולף. לוול מסר בתגובה לדיווח כי "זה נורמלי לחלוטין שהוועדה תבקש לוודא שקיבלה את כל החומרים. סקרנו את המידע שבחשבון הפרטי בשעתו ולא מצאנו כל מסמכים רלוונטיים בתכולתו. עדכנו בכך את ראשי הוועדה ומבחינתי אין כאן שום בעיה".

איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
במוקד חקירת הבית הלבן. קושנר ואיוונקה טראמפ/רויטרס

בתחילת השבוע דווח באתר "פוליטיקו" כי קושנר השתמש בחשבון הפרטי מאז נכנס לתפקידו בחודש ינואר האחרון וככל הנראה עד לחודש שעבר. אף על פי שבדיווח המקורי צוין כי אין עדות לכך שהוא שלח או קיבל בחשבון הודעות שהכילו מידע מסווג – עצם קיום החשבון אסור על פי התקנות הפדרליות עבור עובדי הממשל. על פי התקנות, בעלי תפקידים רשמיים בבית הלבן נדרשים להשתמש בכתובת דוא"ל רשמית הן משיקולי אבטחת מידע והן מטעמים של שמירת תיעוד של התכתבויות, הנדרשת על פי חוק.

הבית הלבן פתח בחקירה פנימית לגבי השימוש בדוא"ל פרטי

בתוך כך, דיווח אמש "פוליטיקו" כי בבית הלבן נפתחה חקירה פנימית בנושא, לאחר שהעיתון "ניו יורק טיימס" דיווח בהמשך השבוע כי בעלי תפקידים נוספים בבית הלבן השתמשו אף הם בחשבונות פרטיים. בין בעלי התפקידים שהוזכרו בדיווח - איוונקה טראמפ, אשתו של קושנר ובתו של הנשיא המשמשת כיועצת, ראש הסגל לשעבר ריינס פריבוס וכן היועץ האסטרטגי לשעבר סטיב באנון - שנתפס כאחד האחראים להפניית האצבע בקמפיין הבחירות כלפי הילרי קלינטון, על השימוש שעשתה בשרת דוא"ל פרטי בתפקידה כשרת החוץ.

ארבעה מקורות שונים אישרו לכתב האתר כי החוקרים בחנו כמויות גדולות של הודעות משרת הדוא"ל של הבית הלבן על מנת להתחקות אחר מקורותיהן של הודעות שקיבלו יועצים בכירים מגורמים שונים בממשל. עוד דווח כי פרקליט הבית הלבן מנהל את החקירה, המתמקדת בעיקר בחשבון הדואר ששימש את קושנר ואיוונקה. על פי הדיווח החקירה תיבחן אם הודעות שנשלחו והתקבלו מחשבונות פרטיים הכילו מידע הרלוונטי לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות וכן אם מידע מסווג דלף מחוץ לבית הלבן באופן זה.

סטיב באנון, היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2017. רויטרס
רדף את קלינטון והשתמש בעצמו בחשבון דוא"ל לא מורשה. באנון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully