וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה קשה ביכולת": מאגר נשק עצום של צבא אוקראינה התפוצץ

28.9.2017 / 22:03

83 אלף טונות של תחמושת הושמדו בעקבות פיצוץ מסתורי בבסיס שנמצא ממערב לקייב. הרשויות הודו כי הצבא, הנלחם בבדלנים פרו-רוסים במזרח, איבד חלק ניכר מיכולותיו לאחר שורת פיצוצים במאגרי נשק. "ייתכן שגורמים חיצוניים אחראים"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מחסן תחמושת ענק באוקראינה התפוצץ אתמול וגרם לפינויים של 24 אלף תושבים, והיום (חמישי) הודו גורמים רשמיים כי יכולות הלחימה של כוחות הביטחון נפגעו משמעותית בעקבות התקרית – השנייה מסוגה בתוך חצי שנה. הרשויות מסרו כי ייתכן ש"גורמים חיצוניים" אחראים לכך.

מאגר התחמושת שהתפוצץ נמצא באזור ויניציה, כ-270 ק"מ ממערב לבירה קייב. מאגר תחמושת גדול נוסף התלקח והושמד במרץ, אולם הסיבות לכך עדיין לא ברורות – ייתכן שמדובר בחבלה מכוונת או בתאונות, אך כך או כך נחשפה התחזוקה הלקויה של הבסיסים.

"ספגנו את המכה הכואבת ביותר ליכולות הלחימה שלנו מאז תחילת המלחמה", אמר יו"ר מועצת הביטחון וההגנה של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב. לפי משרד ההגנה, המאגר בוויניצה הכיל 83 אלף טונות של תחמושת. "יש תקלות רבות בשמירה על תקנות הבטיחות והאוויר במאגרים שלנו, ואלו התוצאות", אמר טורצ'ינוב. "הראנו שאנחנו לא מסוגלים להגן על הארסנל האסטרטגי שלנו".

אש מיתמרת מפיצוץ מפעל תחמושת בעיירה קלייניבקה, אוקראינה, 27 בספטבמר. רויטרס
24 אלף איש פונו מבתיהם. אש מיתמרת מהבסיס באזור ויניציה/רויטרס

ארבע שריפות גדולות אירעו מאז 2015 במאגרי תחמושת ונשק, שהצטרפו לשחיקה הכללית של צבא אוקראינה, שנלחם בבדלנים פרו-רוסים במזרח המדינה במשך שלוש שנים וחצי.

"יהיה קשה לממשלה לחדש את המאגרים שהושמדו בפיצוצים בשנתיים האחרונות. מדובר בהפסד של מאות מיליארדים", אמר התובע הצבאי הראשי אנטולי מטיוס. גם הוא וגם טורצ'ינוב אמרו כי המטה הכללי, שאחראי על תחזוקת הבסיסים, צריך לתת את הדין על שורת השריפות בשנים האחרונות.

עם זאת, מפקד צבא אוקראינה, ויקטור מוז'נקוב, דחה את ההאשמות בדבר חוסר היכולת של כוחותיו - שלדבריו נועדו "להטיל ספק ביכולות הכוחות המזוינים להגן על האזרחים ולפגוע באמון בצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully