וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול מדרגות מס והקלה על עסקים: טראמפ הציג את הרפורמה במיסוי

28.9.2017 / 17:06

בנאום שנשא באינדיאנה, חשף נשיא ארה"ב את התכנית המקיפה שלו להפוך את מערכת המיסוי, אך זו צפויה להיתקל במשוכות קשות בקונגרס. "נפחית מסים למעמד הביניים, ונחזיר עבודות לארצנו", הבטיח ברקע הטענות כי הרפורמה תקל על העשירים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף אתמול (רביעי) את הרפורמה המקיפה ביותר זה שלושה עשורים במערכת המיסוי, הכוללת קיצוצים עבור רוב האזרחים. עם זאת, התכנית עוררה ביקורת על כך שהיא מיטיבה עם העסקים הגדולים ועם העשירים ועלולה להעמיק את הגירעון בעוד כמה טריליוני דולרים.

הרפורמה זכתה לביקורת מידית מצד הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, שנחשב ל"נץ" מבחינה כלכלית. האחרון הבטיח כי לא יצביע בעד שום תכנית פדרלית הכוללת מימון בהלוואות.

טראמפ אמר כי הרפורמה שלו תקל על העובדים, תיצור מקומות עבודה ותקל על מערכת המיסוי. עם זאת, הוא עומד בפני קרב קשה בקונגרס, לנוכח המחלוקות בתוך מפלגתו שלו וההתנגדות של הדמוקרטים לכך. הקונגרס אמור לדון בכך רק בחודש הבא עם הדיונים על התקציב לשנה הבאה ולגבש את החקיקה בוועדות המיסוי בבית הנבחרים ובסנאט.

נשיא ארה"ב טראמפ חושף את הרפורמה במס, 27 בספטמבר 2017. רויטרס
עוד ניסיון לקדם את האג'נדה שלו. טראמפ, אתמול/רויטרס

"נפחית מסים למעמד הביניים, ונחזיר עבודות לארצנו", אמר הנשיא. "אנחנו רוצים רפורמה שתיטיב עם האמריקנים, עם המשפחות. זה זמן לטפל באנשים שלנו, לבנות את האומה שלנו ולהילחם עבור העובדים. הגיע הזמן שוושינגטון תלמד מהחכמה של אינדיאנה. צריך לקדם עבודות במקום להטיל עליהן מגבלות".

לדבריו, "לא נצליח להתחרות עם מדינות אחרות אם לא נשנה את מערכת המס שלנו, שהיא מכשול העומד בפני הקאמבק של הכלכלה שלנו. ואנחנו נסיר את המחסום הזה". לפי הרפורמה של טראמפ, יהיו רק שלוש מדרגות מס - 12.5%, 25% או 35% אחוז במקום שבע מדרגות כיום. מס החברות יירד מ-35% ל-20%.

"נעביר את זה לחקיקה שתייצר יותר מקומות עבודה עם משכורת יותר טובה", המשיך. "אף פעם לא היו קיצוצי מס כאלה. נחתוך מסים לעובדים שמשתכרים שכר נמוך. ה-12 אלף דולר הראשונים במשכורת השנתית לא ימוסו. זוגות נשואים לא ישלמו מס על ה-24 אלף דולר הראשונים שהם ירוויחו מדי שנה. הם יוכלו להשקיע את הכסף שלהם במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully