וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 15 שלקה בקדחת הבהרות אושפז עם חשש לחייו; אביו במצב קשה

הנער התמוטט בביתו והגיע לבית החולים הלל יפה שבחדרה, שם אובחן כלוקה במחלה. אביו אושפז אף הוא והאם שנפגעה באורח קל, טופלה והבריאה. המחלה הנגרמת על-ידי קרציות שעוברות לבני אדם מכלבים נגועים, נפוצה בצפון השרון ובנגב

אילוסטרציה. ShutterStock
הקרציה עוברת מכלבים נגועים. אילוסטרציה/ShutterStock

שלושה בני משפחה אובחנו אתמול (שלישי) בבית החולים הלל יפה כחולים בקדחת הבהרות, בהם נער בן 15 במצב קריטי. אביו של הנער נפגע באורח קשה כתוצאה מהמחלה.

הנער התמוטט בביתו והגיע לבית החולים שם אושפז עם חשש לחייו. הוריו של הנער נבדקו בבית החולים ונמצא כי נדבקו בחיידק אף הם. האם נפגעה באורח קל, טופלה והבריאה.

קדחת הבהרות נגרמת על-ידי חיידק הריקציה שמועבר לבני אדם מקרציות מכלבים נגועים, שלא חולים במחלה אלא רק נשאים של החיידק. ההדבקה בחיידק אינה עוברת מאדם לאדם. קדחת הבהרות שכיחה בישראל בעיקר בצפון השרון, חדרה והסביבה ואזור הנגב. ברוב המקרים המחלה קלה וחולפת מעצמה, אך לעיתים היא חמורה, ובלא מתן טיפול ייתכנו סיבוכים רבים ובמקרים חמורים אף מוות.

בית חולים הלל יפה, חדרה, יוני 2015. ראובן קסטרו
קיים חשש לחייו של הנער. בית החולים הלל יפה/ראובן קסטרו

ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות של המרכז הרפואי הלל יפה, מסבירה כי הקרציות לרוב נצמדות לאדם בזמן שהייה בטבע ובגינות נוי, ובמקרים מעטים הם תוצאה של מגע עם כלבים. ההדבקה בחיידק אינה עוברת מאדם לאדם. בשנת 1999 מת היוצר והזמר מאיר אריאל כתוצאה מהמחלה.

התסמינים העיקריים למחלה מופיעים כשבועיים עד שלושה ימים לאחר מגע עם הקרציה, וכוללים: חום גבוה, כאב ראש עז, חולשה כללית וכאבים בכל הגוף. שלושה עד חמישה ימים מהופעת סימנים אלו, מופיעה במרבית החולים התפרחת האופיינית המכונה "בהרות", שנראית ככתמים קטנים, אדומים ובהירים ויכולים להופיע בכל מקום על פני הגוף. התפרחת לרוב מתחילה בקרסולים ובכפות הידיים ויכולה להתפשט לכל מקום על פני הגוף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פארק נחל חדרה. Olesya13 מתוך ויקיפדיה, צילום מסך
המחלה נפוצה בצפון השרון ובנגב. פארק נחל חדרה/צילום מסך, Olesya13 מתוך ויקיפדיה

ניתן להימנע מעקיצת קרציה על-ידי טיפול בכלב הביתי כנגד קרציות. בנוסף, מומלץ לבצע טיפול ואיבוק בסביבת מלונת הכלב או במקומות המרבץ שלו. לאחר שהייה בגינה או טיול בטבע יש להקפיד לחפש קרציות בעיקר במקומות חבויים כגון קפלי עור ובתי שחי. במידה ונמצאת קרציה, קיימת חשיבות לשליפתה במלואה בעזרת פינצטה, וחשוב לא למעוך את הקרציה ולא להשאיר חלקים ממנה בגוף. במידה ומופיעים תסמינים מחשידים כמו חום וכאבי ראש, יש לגשת להתייעצות רפואית בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully