וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בקרוב - צפון קוריאה תוכל לשגר טיל גרעיני לשטחנו

ראש המטות המשולבים של הצבא אמר בשימוע בקונגרס כי פיונגיאנג היא הסכנה הגדולה ביותר כיום, אך הוסיף כי לא נצפו שינויים בעמדות של כוחותיה. זאת על אף איומי המשטר של קים וטענת סיאול בדבר הגברת הכוננות של המדינה הקומוניסטית

רויטרס

קוריאה הצפונית היא האיום הגדול ביותר על ארצות הברית ובקרוב היא תחזיק ביכולת לשגר טילים בליסטיים בין-יבשתיים בעלי ראש קרב גרעיני אל ארצות הברית - כך הזהיר היום (שלשי) ראש המטות המשולבים ג'וזף דנפורד, במהלך שימוע בקונגרס. עם זאת, הגורם הצבאי האמריקני הבכיר ביותר אמר בפני חברי ועדת השירותים המזוינים של הסנאט כי למרות האיומים של פיונגיאנג - לא זוהה שינוי בכוננות הצבאית שלה.

אתמול הזהיר שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג-הו כי דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שקולים ל"הכרזת מלחמה", ולכן ארצו שומרת לעצמה את הזכות להפיל מפציצים אמריקניים - גם אם אלו חולפים במרחב אווירי בינלאומי. משטרו של קים ג'ונג און הגביר את האיומים כלפי ממשל טראמפ לאחר נאומו של הנשיא באו"ם, שם איים "להשמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים לאחר ניסיון שיגור מוצלח, החודש/רויטרס

מאז, המשיך טראמפ לאיים על קים, כשאמר שהוא "לא יהיה בסביבה עוד הרבה זמן" אם ימשיך בפרובוקציות שלו. ביום שבת טסו שני מפציצים אמריקניים מדגם B-1B, בליווי מטוסי קרב, בסמוך לחצי האי הקוריאני.

"בעוד הזירה הפוליטית מתוחה בהחלט ברגע זה, לא ראינו שינוי בעמדות של הכוחות הצפון קוריאניים, ואנחנו עוקבים אחריהם מקרוב מאוד", אמר בשימוע שמתקיים סביב הארכת כהונתו. דבריו של דנפורד מגיעים בסתירה לחבר פרלמנט דרום קוריאני, שצוטט בסוכנות הידיעות המקומית יונהאפ באומרו כי פיונגיאנג האיצה את מערכי ההגנה שלה לאורך חופה המזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully