וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסי זיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים יתקיימו רק ב-3 הערים הגדולות

26.9.2017 / 14:01

אגף משפחות והנצחה החליט לערוך שלושה טקסי זיכרון, בחלקות הצבאיות בהר הרצל בירושלים, בקריית שאול בתל אביב ובבית העלמין כפר סמיר בחיפה. 44 משפחות שכולות יערכו טקס עצמאי באשדוד, בסיוע יד לבנים. משרד הביטחון: "הטקס הרשמי תמיד נערך בהר הרצל בלבד"

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל, 24 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
טקס אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל/נועם מושקוביץ

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון החליט לבטל השנה את טקסי האזכרה הממלכתיים לחללי מלחמת יום הכיפורים בחלקות הצבאיות בבתי העלמין ברחבי הארץ - כך נודע לוואלה! NEWS. במקום זאת, הוחלט לקיים שלושה טקסים מרכזיים בלבד - בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, בבית העלמין קריית שאול בתל אביב ובבית העלמין כפר סמיר בחיפה.

ההחלטה עוררה את זעמן של המשפחות השכולות, שטוענות כי מדובר בהחלטה על בסיס שיקולי תקציב שאינה מכבדת את 2,222 הנופלים במלחמה. אפי נחום, ששכל את אחיו סגן עמוס נחום מפקד מחלקה בשריון שנהרג בקרבות הבלימה ברמת הגולן, אמר כי הוא ועוד 43 משפחות שכולות באשדוד, שאיבדו את יקיריהן במלחמה, יקיימו את הטקסים באופן עצמאי, בעזרת ארגון "יד לבנים".

"לאור הדרישה של המשפחות לקיים טקס בבית העלמין באשדוד, ארגון 'יד לבנים' החליט לקיים טקס כבקשתכם, ביום ראשון 1 באוקטובר, בשעה 17.00 בבית העלמין. למרות הנחיית משרד הביטחון, אנו נעזור לקיים את הטקס רשמי ככל האפשר".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מאז ומתמיד, מתקיים טקס זיכרון מרכזי ורשמי אחד בהר הרצל, לחללי כל מלחמה או מערכה צבאית. טקסים נוספים ברחבי הארץ מתקיימים על ידי ארגון יד לבנים, בסיוע לוגיסטי של המשרד. השנה, בשל מיעוט המשתתפים בחלק מטקסי הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים, החליטה הנהלת ארגון יד לבנים, יחד עם משרד הביטחון, לקיים בנוסף לטקס הרשמי בהר הרצל, שני טקסים מרכזיים נוספים בחיפה ובתל אביב. הנהלת הארגון הודיעה בחוזר מיוחד לכל ראשי הסניפים ברחבי הארץ, לרבות יד לבנים באשדוד, כי כל מי שיבקש לקיים טקס, יקבל את מלוא הסיוע מהארגון וממשרד הביטחון. לפחות שבעה סניפים, כולל סניף אשדוד, יקיימו טקסים בסיוע משרד הביטחון. צר לנו על הצגת הדברים באופן שחוטא לאמת".

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, מסר בתגובה: "יד לבנים הגיע לסיכום עם משרד הביטחון, שלפיו יערכו שלושה טקסים מרכזים בערים הגדולות ובכל אותן ערים דוגמת אשדוד הארגון יתמוך בקיום הטקסים הקטנים בעזרים טכנים ולוגיסטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully