וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: אם בני מעורב בסחר בסמים - אפשר להרוג אותו

הנשיא דוטרטה ממשיך במלחמתו בסוחרי הסמים ואמר את הדברים לאחר שבנו, פאולו, הופיע החודש בפני ועדת חקירה של הסנאט, והכחיש האשמות שהעלה חבר אופוזיציה בנושא. "אם יש לי ילדים שמעורבים בסמים, תהרגו אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: דוטרטה תוקף את מנהיג קוריאה הצפונית)

נשיא הפיליפינים רודריגו דורטה אמר כי הוא מוכן להרוג את בנו אם אכן יוכח שהוא מעורב בסחר בסמים. זאת כחלק מהמאבק השנוי במחלוקת שהוא מנהל נגד סוחרי וצרכני סמים, שגבה את חייהם של אלפי בני אדם - רבים מהם לפי ארגוני זכויות אדם הוצאו להורג באופן שרירותי.

פאולו דוטרטה, בן 42, הופיע החודש בפני ועדת חקירה של הסנאט, והכחיש האשמות שהעלה חבר אופוזיציה, ולפיהן הוא חבר בכנופיה סינית שעזרה להבריח כמות עצומה של קריסטל מסין אל הפיליפינים.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ הוזהר שלא להעליב את מנהיג צפון קוריאה - אך התעלם"
חשד לרצח: גבר בן 37 נורה למוות בג'סר א-זרקא
ליברמן על ניסוי השיגור האיראני: "התרסה מול ארה"ב וישראל"

פאולו דוטרטה, בנו של נשיא הפיליפינים, 23 בספטמבר 2017. רויטרס
פאולו דוטרטה, בנו של נשיא הפיליפינים/רויטרס

הנשיא לא התייחס מפורשות לטענות נגד בנו, אך שב על הצהרותיו מקמפיין הבחירות אשתקד כשאמר שאף אחד מילדיו לא מעורב בסחר בסמים - אולם הם ייענשו בצורה החמורה ביותר אם תוכח אשמתם. "כמו שאמרתי, אם יש לי ילדים שמעורבים בסמים, תהרגו אותם, ככה שלא יהיה לאף אחד מה לומר", אמר דוטרטה בנאום שנשא ביום רביעי האחרון בארמון הנשיאות במנילה. "סיפרתי לפולונג (הכינוי של פאולו): 'ההוראה שלי היא להרוג אותך אם תיתפס. ואני אגן על השוטר שיהרוג אותך, אם זה נכון", הוסיף.

המדיניות של דוטרטה זוכה להתנגדות הולכת וניכרת בקרב חלקים מסוימים בציבור, במיוחד מצד הכנסייה הקתולית, אולם רבים עדיין מפגינים את תמיכתם בנשיא בן ה-72 שנבחר על בסיס מצע של מלחמה חסרת פשרות בפשיעה ובסחר בסמים. ביום חמישי יצאו אלפים משני צדי המתרס לרחובות, בצל הוויכוח הלאומי סביב המלחמה בסמים והאפשרות להטיל מחדש משטר צבאי במדינת האיים שבדרום-מזרח אסיה.

נשיא הפיליפינים דוטרטה, 20 ביוני 2017. רויטרס
ממשיך במלחמתו נגד סוחרי הסמים, הנשיא דוטרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully