וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מקסיקו: הדיווחים על ילדה חיה בהריסות ביה"ס בבירה שקריים

22.9.2017 / 17:46

שעות לאחר רעידת האדמה שפקדה את המדינה, דווח על ילדה בשם פרידה סופיה שמנופפת בידיה מבעד להריסות ומתקשרת עם המחלצים. כעת מודיע הצבא - לא היה ולא נברא. "אדם אחד נוסף מוגדר נעדר בהריסות בית הספר"

צילום: רויטרס

רעידת האדמה במקסיקו: עדכונים אחרונים

- מניין ההרוגים ברעש עלה ל-268
- 52 בניינים קרסו בבירה מקסיקו סיטי לבדה
- למרות הסיכויים ההולכים ופוחתים למצוא ניצולים, הנשיא התעקש כי מאמצי החילוץ יימשכו

שעות לאחר רעידת האדמה העזה שאירעה במקסיקו ביום רביעי, פורסמו בכלי התקשורת במדינה ובעולם כולו דיווחים על ילדה בשם פרידה סופיה שנקברה תחת הריסות בית הספר בבירה מקסיקו סיטי, שם נהרגו עשרות ילדים.

על פי הדיווחים, הילדה נופפה בידיה, אמרה לצוותי החילוץ את שמה ואף הודיעה להם כי אנשים אחרים לכודים בסביבתה. לפי אחד הדיווחים, הילדה הצליחה להעביר צינור למחלצים, שדרכו העבירו לה מים לשתייה אחרי 24 שעות של צמא. היום (שישי) מסרו גורמים רשמיים בחיל הים המקסיקני כי סופיה לא קיימת כלל.

"אנו רוצים להדגיש כי אין לנו שום מידע על הדיווחים שכללו שם של ילדה", אמר בכיר בחיל. "מעולם לא אומת דבר בנוגע לדיווחים האלה, ואנחנו לא רק לא מאמינים, אלא בטוחים, שזה לא קרה במציאות". לדבריו, אדם אחד נוסף מוגדר נעדר בהריסות בית הספר אנריקה רבסמן בבירה, שקרס כליל כתוצאה מהרעש. "מהמידע שקיים כרגע אנחנו לא יכולים לומר אם מדובר במבוגר או בילד. כל עוד ישנה אפשרות שמישהו חי, נמשיך לחפש אותו ולא נתעייף", אמר.

הריסות מבנה בית הספר שקרס בעיר מקסיקו סיטי, מקסיקו, ספטמבר 2017. רויטרס
מחלצים בהריסות בית הספר במקסיקו סיטי/רויטרס
צוותי הצלה במקסיקו סיטי מרימים אגרופים כדי לסמן שקט במהלך חיפוש אחר ניצולים מרעידת האדמה, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
צוותי הצלה במקסיקו סיטי, אתמול/רויטרס, רויטרס

גולשים ברשתות החברתיות הגדירו את המקרה "פייק ניוז" והתלוננו כי הסיקור הנרחב של הילדה הבדיונית משך את תשומת הלב ממאמצי החילוץ האמיתיים.

כוחות החילוץ וההצלה במקסיקו ממשיכים במאמציהם לאתר ניצולים מרעידת האדמה בעוצמה 7.1 שהיכתה במדינה וגרמה למותם של 286 בני אדם עד כה.

עד כה חולצו 11 ילדים ולפחות מורה אחד מהריסות בית הספר. "אף אחד לא יכול לדמיין את הכאב שלי כרגע", סיפרה אדריאנה פרגו, שבתה בת השבע לכודה במבנה שקרס, לא ברור אם מתה או חיה.

הריסות במקסיקו סיטי לאחר רעידת האדמה, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
הריסות במקסיקו סיטי לאחר רעידת האדמה, 21 בספטמבר 2017/רויטרס, רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully