וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בן 18 נאשם בביצוע הפיגוע ברכבת התחתית בלונדון

22.9.2017 / 15:52

המשטרה הודיעה כי אחמד חסן, בן 18 ממחוז בדרום המדינה, מואשם בניסיון רצח. על פי כתב האישום, הוא הניח את המטען בקרון רכבת בבירה והביא לפציעתם של 30 בני אדם. שלושה בני אדם נוספים חשודים במעורבות בפיגוע

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

פיגוע ברכבת התחתית בלונדון - עדכונים אחרונים:

- משטרת בריטניה הודיעה כי אחמד חסן בן ה-18 מואשם בניסיון רצח
- על פי האישום, הוא הניח את המטען בקרון בתחנת רכבת בלונדון והביא לפציעתם של 30 בני אדם
- הלילה שוחררו שניים שנעצרו בחשד למעורבות בפיגוע
- דאעש קיבל אחריות לפיגוע, אך ביחידה ללוחמה בטרור בבריטניה אמרו כי "מדובר בהליך שגרתי"

המשטרה בבריטניה הודיעה היום (שישי) כי אחמד חסן, בן 18 ממחוז סארי שבדרום אנגליה, מואשם בניסיון רצח, על הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בתחנת פרסונס גרין ברכבת התחתית בלונדון. על פי כתב האישום, חסן הניח את המטען בקרון הרכבת והביא לפציעתם של 30 בני אדם. הוא יואשם גם באחזקת חומרי נפץ. עד כה נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע שישה בני אדם, שניים מהם שוחררו הלילה לביתם ללא תנאים מגבילים.

חסן נעצר בעיר דובר שבמזרח הממלכה, והמשטרה חושדת כי הפצצה שהופעלה בפיגוע יוצרה בפרבר. אחרי מעצרו נמסר כי חלה התקדמות בחקירת הפיגוע, ובעקבות הפשיטה פונו 60 בתים באזור.

זירת הפיגוע בלונדון, ספטמבר 2017. רויטרס
מואשם בניסיון רצח. זירת הפיגוע, בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות קבלת האחריות של ארגון "המדינה האסלאמית" לפיגוע, טענו ביחידה ללוחמה בטרור בבריטניה כי מדובר בהליך "שגרתי, בין אם לארגון היה קשר למעורבים באירוע ובין אם לא". אחד מבכירי היחידה ביקש מהציבור הבריטי להישאר "ערני", אך הדגיש כי על הציבור לא לחוש מאוים באופן מיוחד.

בעת שהודיעה על העלאת רמת הכוננות במדינה מ"חמורה" ל"קריטית" אמרה ראשת הממשלה תרזה מיי כי הצבא יספק תמיכה למשטרה, כך שחיילים יוכלו להחליף שוטרים בשמירה על אתרים ותשתיות חשובות. השימוש בצבא כדי לסייע למשטרה הוא חלקו הראשון במבצע ממשלתי שמטרתו לשלוח חיילים לתגבור בעקבות הפיגועים שאירעו בבריטניה השנה.
"הציבור יראה יותר ויותר שוטרים חמושים ברשת התחבורה הציבורית וברחובות שלנו, כדי לספק הגנה נוספת", אמרה מיי. "זהו צעד פרופורציונלי והגיוני כדי לתת ביטחון והגנה בזמן שהחקירה נמשכת".

שוטרים ברחוב סמוך לתחנת הרכבת התחתית פרסונס גרין במערב לונדון אחרי הפיצוץ, 15 בספטמבר 2017. רויטרס
שוטרים בזירת האירוע, בשבוע שעבר/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully