וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ואבו מאזן נפגשו: "הסיכוי הכי טוב לשלום אי פעם"

בפגישתם בשולי העצרת הכללית של האו"ם הנשיא האמריקני שב והביע אופטימיות לגבי התהליך המדיני ואמר כי יעשה "כל מה שאפשר כדי להשיג הסכם". אבו מאזן: "הנשיא מתכנן להשיג את עסקת המאה בחודשים הקרובים"

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: נאומו של טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב והדגיש אתמול (רביעי) כי הוא מאמין שבתקופה הנוכחית "יש את הסיכוי הכי טוב אי פעם" לשלום בין ישראל לפלסטינים. בפתח פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק אמר טראמפ כי יעשה "כל מה שאפשר כדי להשיג את ההסכם הזה".

טראמפ הוסיף: "מי יודע? דברים מוזרים יותר קרו", והוסיף כי "מאז שאני ילד קטן אני שומע על שלום במזרח התיכון. כל כך הרבה שנים. נראה מה אנחנו יכולים לעשות. כל כך הרבה אנשים דיברו על זה וזה מעולם לא קרה. אנחנו מנסים מאוד, ואם נצליח לעשות את זה, יהיה זה הישג אדיר לכולם".
מדובר בפגישתם השלישית של טראמפ ויו"ר הרשות, אחרי ביקור של אבו מאזן בבית הלבן במרץ האחרון וביקורו של טראמפ בישראל והרשות הפלסטינית בחודש מאי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ ואבו מאזן, אמש/רויטרס

אבו מאזן שיבח את "רצינותו של הנשיא להשיג את עסקת המאה בשנה הקרובה או בחודשים הקרובים", וציין את שליחיו "האמיצים והפעילים" של הנשיא, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, עמם נפגש למעלה מ-20 פעמים. יו"ר הרשות גם שיגר ברכות פומביות לעם היהודי לרגל ראש השנה, ולדת המוסלמית לכבוד השנה המוסלמית החדשה. "זה צירוף מקרים מתוק שאנחנו חוגגים יחד את השנה החדשה, אם זה סימן למשהו - אז זה לכך שאנחנו יכולים לחיות יחדיו".

טראמפ נפגש הבוקר גם עם מלך ירדן עבדאללה ודן עמו, בין היתר, במאמצים להנעת התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים. בבית הלבן אמרו לקראת פגישותיו של טראמפ עם נתניהו ואבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם כי לא צפויה פריצת דרך בנושא השבוע, וטראמפ אף לא התייחס לפלסטינים כלל בנאום הבכורה שלו בעצרת אמש. עם זאת, בפתח פגישתו עם ראש הממשלה מוקדם יותר השבוע השמיע הנשיא האמריקני מסרים דומים לאלה שהשמיע בפתח פגישתו עם אבו מאזן, ואמר כי הוא "חושב שיש סיכוי גבוה להשיג את זה - ישראל רוצה את זה, הפלסטינים רוצים את זה וממשל טראמפ רוצה את זה. אנחנו עובדים על זה. היסטורית אומרים שזה לא יקרה - אני חושב שזה יכול לקרות".

נתניהו, שנפגש ביום ראשון במשך כשעתיים עם חתנו ויועצו של הנשיא לענייני המשא ומתן, ג'ארד קושנר, אמר בתדרוך לכתבים ישראלים אחרי הפגישה עם טראמפ כי הוא "שותף לרצון להגיע לשלום עם הפלסטינים, אבל עומד על אותם אינטרסים חיוניים – המטרה היא שלום וביטחון, ביטחון ושלום. לא יהיה שום שלום אם לא נוכל לעגן את הביטחון של מדינת ישראל".


(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully