וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת מיאנמר גינתה את "האלימות" - אך לא הזכירה את רצח המוסלמים

19.9.2017 / 19:00

אונג סן סו צ'י הבטיחה להעמיד לדין את האחראים "להפרות זכויות האדם" במחוז שממנו נפלטו מאות אלפי בני מיעוט הרוהינגיה, אך לא ציינה את מעשי כוחות הביטחון שלפי האו"ם מבצעים רצח עם. אמנסטי על כלת פרס נובל לשלום לשעבר: "טומנת את ראשה בחול"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מנהיגת מיאנמר אונג סן סו צ'י אמרה היום (שלישי) כי היא מגנה את הפרות זכויות האדם והאלימות המשתוללת בצפון המדינה והבטיחה להעמיד לדין את האחראים, אך לא התייחסה לטענות האו"ם על טיהור אתני של בני המיעוט המוסלמי הרוהינגיה על ידי הצבא.

דבריה של כלת פרס נובל נאמרו בנאומה הראשון לאומה מאז המתקפה של המורדים המוסלמים ב-25 באוגוסט, שאחריה פתחו כוחות הביטחון במבצע שהוביל למנסותם של 421 אלף איש מקרב הרוהינגיה אל בנגלדש השכנה.

דיפלומטים וגורמי סיוע מערביים, שהביעו תקווה כי מנהיגת המדינה בפועל תגנה באופן חד-משמעי את האלימות ואת ההסתה, בירכו על הטון שבדבריה של סו צ'י, אך היו שהביעו ספק מכך שהיא עוסקה מספיק כדי להדוף את הביקורת העולמית.

ארגון זכויות האדם אמנסטי כינה את נאומה של סו צ'י "קצת יותר משילוב של שקרים ושל האשמת קורבן", וטען כי היא וממשלתה "טומנים את ראשיהם בחול" בהתעלמותם מתפקיד הצבא באלימות המשתוללת במדינת המחוז ראקין.

אנג סן סו צ'י מנהיגת מינמאר בנאום על מצבם של פליטי הרוהינגה, 19 בספטמבר 2017. רויטרס
סופגת ביקורת בינלאומית. סו צ'י בנאומה, היום/רויטרס

"אנחנו מגנים את כל הפרות זכויות האדם ואת המעשים האלימים, אנחנו מחויבים להשבת השלום והיציבות ושלטון החוק ברחבי המדינה", אמרה בנאומה בפרלמנט בעיר הבירה נייפייטאו. "נעמיד לדין כל אחד, ללא קשר לדתו, לגזעו או לעמדתו הפוליטית, שפעל בניגוד לחוק והפר זכויות אדם".

אחרי שנים ארוכות שבהן נחשבה במערב כאבירת הדמוקרטיה במדינה הבודהיסטית בזמן שהוחזקה במעצר בית על ידי החונטה הצבאית, סו צ'י עומדת בפני ביקורת הולכת וגוברת בשל העובדה שהיא התבטאה מעט מאוד ביחס לפגיעה בבני הרוהינגיה.

הגנרלים במדינה נותרו בשליטה מלאה על כוחות הביטחון, ומנהיגת המדינה שאיננה מחזיקה בתואר נשיאה מאחר שהחוקה שנכתבה על ידי הצבא אוסרת עליה להחזיק במשרה, לא הזכירה את הצבא או פעולותיו. עם זאת, היא טענה שלא היו עימותים אלימים באזור מאז 5 בספטמבר.

פליטים שנמלטו לבנגלדש סיפרו על חיילים ועל תושבים בודהיסטים שתקפו ושרפו את כפריהם עוד ביום שישי האחרון. עם זאת, לא ניתן לאמת את עדויותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אישה מתאבלת על בנה הפעוט שטבע בדרך לבנגלדש כאשר נימלטו ממיאנמר, בנגלדש, 14 בספטמבר 2017. רויטרס
פליטה מקרב הרוהינגיה מחזיקה את תינוקה המת, אחרי שנמלטה ממיאנמר/רויטרס

פעילי זכויות אדם ופליטים אמרו כי הצבא ומיליציות בודהיסטיות במדינת ראקין אחראים להצתתות סדריות שנועדו לסלק את האוכלוסייה המוסלמית. נציבות זכויות האדם של האו"ם אמרה כי המתרחש במיאנמר הוא "דוגמה מובהקת לטיהור אתני".

מינאמר דוחה זאת, וטוענת כי כוחותיה נלחמים ב"צבא הישועה של הרוהינגיה בארקאן", ארגון שקיבל אחריות על המתקפות באזור מאז אוקטובר האחרון. הממשלה הגדירה אותו ארגון טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully