וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: סוכל ניסיון לשחרר גז ציאניד ברכבת התחתית

17.11.2002 / 8:58

3 גברים ממוצא צפון אפריקאי נעצרו בחשד לתכנון פיגוע טרור ברשת הרכבות; נבדק קשר של העצורים לאל קאעדה; הסקוטלנד יארד סירב לאשר; בלייר הזהיר מפני פיגוע; כתבת וידאו מצורפת

שלושה גברים ממוצא צפון אפריקאי נעצרו בלונדון בחשד כי תכננו לבצע פיגוע טרור ברכבת התחתית בעיר. הסקולנד יארד סירב לאשר את הדיווחים, לפי פרסומים בעיתוני הבוקר בבריטניה, לפיהם מערכת הרכבות בלונדון היתה מטרה לפיגוע. עיתון "סאנדיי טיימס" דיווח כי העצורים תיכננו לשחרר גז ציאניד ברכבת התחתית. מקורות משטרתיים דחו הדיווח, וטענו כי לא נמצא ברשות העצורים גז מסוג ציאניד, או מזיק אחר, בעת מעצרם ב-9 בנובמבר. השלושה נחשדים בהשתייכות לקבוצה המקושרת לארגון אל קאעדה.

על פי הדיווח ברשת הבי.בי.סי, העצורים הם רבאח צקאט-בייס, בן 21; רבאח קדריס, בשנות ה-30 לחייו; וכארים קאדורי, בן 33. השלושה, חסרי בית, מואשמים בהסתה ותכנון מעשי טרור. ברשותם נמצאו דרכונים מזוייפים. צקאט-בייס הובא בפני שופט בבית משפט במרכז לונדון ב-11 בנובמבר. השניים האחרים הופיעו בבית המשפט ב-12 בנובמבר. נגד השלושה הוגשו כתבי אישום, והם יישארו במעצר עד שיינתן גזר דינם.

דובר של רשת הרכבות בלונדון לא הגיב על הדיווח, אך אמר כי "כל צוות העובדים של הרכבת התחתית הונחה, תודרך ואומן להתמודד עם אירועים חריגים".

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שהזהיר בשבוע שעבר את אזרחי בריטניה מפני פיגוע טרור אפשרי מצד ארגון אל קאעדה, עודכן על מעצרם של השלושה. דוברו של בלייר אמר כי "ראש הממשלה הבהיר, כי מדי יום מתקבלות התרעות לפיגועים במדינה. התרעות אלו נבדקות כל הזמן. אם הממשלה או המשטרה היתה מעריכה שיש צורך להזהיר את הציבור מפני פיגוע אפשרי, אפילו ברכבת התחתית, הם היו עושים זאת ללא היסוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully