וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סיגריות בקריה: צה"ל יוצא למלחמה במעשנים בבסיסים הפתוחים

17.9.2017 / 12:42

ראש מטה אכ"א הכריזה כי לאחר עבודת מטה משותפת עם חיל הרפואה, הוחלט כי מ-1 בנובמבר תופסק מכירת סיגריות בעשרות בסיסים פתוחים, שם יוקצו אזורים מיוחדים למעשנים. בהמשך, המדיניות עשויה להתרחב לבסיסים אחרים. הרשימה המלאה בפנים

בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שנמצא ליד קיבוץ שומריה שבגב יוני 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה!
25% מהמתגייסים ו-15% מהמתגייסות מעשנים/מערכת וואלה!, לירון מולדובן

ביום רביעי ה-1 בנובמבר 2017 תופסק מכירת סיגריות ברשת 'כוורת' (בעבר קונו 'שקמיות' א.ב) בעשרות בסיסים פתוחים. לדברי ראש מטה אכ"א בצה"ל, תת-אלוף מירב קירשנר, ההחלטה התקבלה במסגרת עבודת מטה רחבה שנעשתה בחיל הרפואה בשיתוף אגף כוח האדם. לפי הנתונים הרשמיים, בשנה שעברה היה אחוז המעשנים בקרב המתגייסים 25% ו-15% בקרב נשים.

לפי תא"ל קירשנר, מטרת המהלך היא להתמקד במניעה ראשונית וליצור סביבה המעודדת אוויר נקי והימנעות מעישון, זאת בין היתר על ידי הפסקת מכירת סיגריות ברשת "כוורת". בשלב הראשון תופסק המכירה ביחידות הפתוחות ובשלב הבא ביחידות הכשרה וביחידות נוספות.

"יותר מ-80% מהחיילים מדווחים על חשיפה לעשן סיגריות במהלך שירותם, ולכן קיימת חשיבות גם לצמצום העישון מיד שנייה. לשם כך יעודכנו פקודות מטכ"ל כך שיוגדרו אזורים בלעדיים שבהם יהיה ניתן לעשן, כדי שכל יתר השטחים יהיו נקיים מעשן סיגריות", הסבירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי עבודת המטה של חיל הרפואה ואכ"א, יש קשר ישיר בין המעשנים לימי מחלה ולרמת כושר גופני ירודה, כולל בקרב מעשנים פסיביים. עוד מצביעים הנתונים כי ה"כוורות" בצה"ל מוכרות מדי שנה 2.5 מיליון חפיסות סיגריות ומצתים.

"הרמטכ"ל קבע שהולכים למהפכה שתצמצם את העישון ונזקיו בצה"ל", הוסיפה קירשנר. "כשלב ראשון חנויות המכר הגדולות, כמו בבסיס מחנה מטכ"ל, בניין חיל האוויר, בה"ד, צריפין ועוד לא ימכרו סיגריות, ונבחן הרחבה בהמשך. נתחיל עם חינוך ומניעה. ניהול קמפיינים, פרסום וחסויות בצה"ל לסיגריות.

לדבריה, "יצומצמו מקומות לעישון, ובנוסף תיקבע פקודה ביחס לעישון כולל אכיפה וענישה. סגל לא יעשן בפומבי. אנחנו בוחנים גם איסור על עישון בכלי רכב חומים, בבה"דים ובבסיסי טירונים. מרחב הענישה יהיה מאזהרה דרך נזיפה ועונשים חמורים יותר, כמו ריתוק ומחבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully