וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה חקירה פלילית נגד נשיא פרו המודח

25.11.2000 / 11:48

פוג'ימורי נחשד בפשעים נגד המינהל הציבורי, בהם הלבנת כספים והתעשרות שלא כחוק; הנשיא המודח מכחיש את החדשות נגדו; שלטונות פרו פנו ליפן, שם שוהה פוג'מורי, בבקשה שתשתף פעולה עם החקירה, אך טרם הוצא חוזה להסגרתו

משרד התובע הכללי בפרו מתכוון לפתוח בחקירה פלילית נגד הנשיא המודח, אלברטו פוג'ימורי, בחשד לשחיתות.

חוזה אוגז, אותו מינה פוג'ימורי לחקור את ולדימירו מונטסינוס, שנחשד בפרשת שחיתות ונמלט מהמדינה, הוא זה אשר הגיש בקשה לחקירה מוקדמת של פוג'ימורי, בחשד למעורבות בפשעים נגד המינהל הציבורי. הדרישה לחקירה כוללת מספר רב של פשעיים אפשריים, בהם הלבנת כספים, מתן שוחד לבכירי ממשל והתעשרות שלא כחוק. תחילה הכחישה התובעת הכללית כי הוגשה תלונה פלילית נגד פוג'ימורי, אולם מאוחר יותר הודיעה כי ביום חמישי הגיש אוגז תלונה נגד פוג'ימורי בגין מתן שוחד לבכירי ממשל וכי ימונה תובע למקרה.

החוקר מצא כי פוג'ימורי הורה לאחד מעוזריו המשפטיים להתחזות לתובע ולהורות למשטרה לבצע פשיטה בדירתו של מונטסינוס, בתחילת חודש נובמבר. עשרות מזוודות וארגזים, מלאים במסמכים וקלטות וידאו, נלקחו מהדירה ונשלחו לארמון הנשיאותי, במקום לרשויות המשפט. מפקד כוחות המשטרה העיד ביום חמישי בבית דין צבאי כי פוג'ימורי והאיש שהתחזה לתובע התעמתו איתו והורו לו להוציא לפועל את הפשיטה.

פוג'מורי, שכפה על עצמו גלות ביפן עד להודעה חדשה, מכחיש בינתיים את החשדות המיוחסות לו. בכיר במשרד המשפטים היפני אמר כי לכאורה רשאי פוג'ימורי להישאר ביפן כתושב קבע, בשל מוצאו היפני. שלטונות פרו פנו ליפן בבקשה שתשתף פעולה בחקירה. עד כה טרם הוצא חוזה להסגרתו של פוג'ימורי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully