וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צה"ל משמיד כלי טיס המדמה פעולת טרור של חיזבאללה בלב ים

17.9.2017 / 17:45

במסגרת תרגיל הגיס הצפוני של צה"ל, התאמנו כוחות החיל בהתמודדות עם תרחיש שבו ארגון הטרור ינסה לתקוף אסדת גז במימיה של ישראל. קצין בכיר בשייטת: "האתגר הבא יהיה התמודדות עם כמה כלי טיס בו-זמנית"

צילום: צלמי וואלה!NEWS ודו"צ, עריכה: יאיר דניאל

במסגרת תרגיל הגיס הצפוני של צה"ל, שהסתיים בשבוע שעבר, תרגלו כוחות חיל הים התמודדות עם תרחיש ובו כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה מנסה לתקוף אסדת גז בלב ים. בתיעוד האימון נראית השמדת כלי הטיס, שמדמה פעולת טרור של הארגון הלבוניני.

המשימה, שהחלה בהפתעה, הוטלה על ספינת הטילים אח"י להב, ובשלב ראשון נדרשו הכוחות לזהות את הכטב"מ. לאחר מכן, נדרשו לזהות כי לא מדובר בכלי טיס של צה"ל - ולבסוף ליירטו באמצעות מערכת "ברק 1".

עוד בנושא:
צה"ל תרגל מלחמה בצפון: "חיזבאללה לא יהיה מסוגל לכבוש שטח בישראל"
התרגיל הגדול זה 20 שנה: כך נערכים בצה"ל למלחמה עם חיזבאללה

יירוט מלט חיזבאללה 14.09.17. מערכת וואלה! NEWS
כלי הטיס מזוהה בידי ספינת הטילים/מערכת וואלה! NEWS

קצין בכיר בשייטת 3, שייטת ספינות הטילים של חיל הים, אמר בשיחה עם וואלה NEWS כי לחיזבאללה כמות גדולה של כלי טיס בלתי מאוישים שעלולים לאיים על ימה של ישראל. "99% מהייבוא הישראלי מגיע לישראל דרך הים. מזון, מוצרי חשמל ועוד. הציבור לא מרגיש אם יש בעיות. אנחנו אמורים להגן על כלי השיט שפועלים באזור ועל נכסים אסטרטגיים בים, ובמידת הצורך גם לתקוף", אמר.

בנוגע לאיום הכטב"מים, אמר הקצין כי ההערכה היא שהאיום "ילך ויגדל". לדבריו, "אנחנו פועלים בכמה שכבות כדי להתמודד עם האיום. כמה סוגי מכמ"ים חדשים שנכנסו לחיל הים שיפרו משמעותית את טווחי הגילוי שלנו. התרחיש היה די ברור - אסדה שנמצאת בים לא יכולה לברוח. ולכן אנחנו נדרשים להגן עליה מפני כטב"מ מתאבד

עוד באותו נושא

מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יירוט הכטב"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

על האימון שבוצע במהלך תרגיל הגיס הצפוני, אמר הקצין כי הפעולה הסתיימה באופן מספק. "המשימה בוצעה בהצלחה, שלב היירוט הוא לא האתגר היחידי אלא גם שלב הזיהוי", הסביר. "לדעת שמדובר בכטב"מ של האויב ולא של צה"ל. האתגר הבא יהיה להתמודד עם היקף גדול של כלי טיס בו-זמנית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully