וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בלונדון: המשטרה פשטה על הפרבר שבו יוצרה הפצצה

שעות אחדות לאחר מעצרו של חשוד בן 18 בהנחת המטען שהביא לפציעתם של עשרות, הגיעו הכוחות לפרבר סנברי לבצע את הפשיטה. עשרות בתים באזור פונו. מוקדם יותר לקח דאעש אחריות לפיגוע שאירע אתמול ברכבת התחתית

רויטרס

פיגוע ברכבת התחתית בלונדון - עדכונים אחרונים:

- נעצר חשוד במעורבות בפיצוץ המטען ברכבת התחתית בלונדון
- כמה שעות לאחר מכן, פשטה המשטרה על פרבר ליד לונדון
- המטען שהתפוצץ בתחנת פרסונס גרין גרם לפציעתם של 29 בני אדם
- דאעש קיבל אחריות לפיגוע
- מיי הודיעה על תחילתה של תכנית ממשלתית לפריסת כוחות צבא שיתגברו את המשטרה לנוכח אירועי הטרור

משטרת בריטניה פשטה היום (שבת) על מבנה בפרבר סנברי הסמוך ללונדון, שעות אחדות לאחר שעצרה חשוד במעורבות בפיגוע בעיר, שבו התפוצץ מטען בתחנת רכבת תחתית. החשוד, בן 18, נעצר בעיר דובר שבמזרח הממלכה, והמשטרה חושדת כי הפצצה שהופעלה בפיגוע יוצרה בפרבר. מהמשטרה נמסר כי מדובר במעצר משמעותי וכי ישנה התקדמות בחקירת הפיגוע, ובעקבות הפשיטה פונו 60 בתים באזור. בפיגוע נפצעו 29 בני אדם וחקירתו נמשכת.

בעקבות קבלת האחריות של ארגון "המדינה האסלאמית" לפיגוע, טענו ביחידה ללוחמה בטרור בבריטניה כי מדובר בהליך "שגרתי, בין אם לארגון היה קשר למעורבים באירוע ובין אם לא". אחד מבכירי היחידה ביקש מהציבור הבריטי להישאר "ערני", אך הדגיש כי על הציבור לא לחוש מאוים באופן מיוחד.

לצד זאת, רמת הכוננות בממלכה המאוחדת הועלתה לדרגה הגבוהה ביותר - מ"חמורה" ל"קריטית". משמעותה של העלאת כוננות זו היא שייתכן פיגוע נוסף בטווח הזמן המידי.

זירת הפיגוע בלונדון, ספטמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

בעת שהודיעה על העלאת רמת הכוננות, אמרה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי כי הצבא יספק תמיכה למשטרה, כך שחיילים יוכלו להחליף שוטרים בשמירה על אתרים ותשתיות חשובות. השימוש בצבא כדי לסייע למשטרה הוא חלקו הראשון במבצע ממשלתי שמטרתו לשלוח חיילים לתגבור בעקבות הפיגועים שאירעו בבריטניה השנה.

"הציבור יראה יותר ויותר שוטרים חמושים ברשת התחבורה הציבורית וברחובות שלנו, כדי לספק הגנה נוספת", אמרה מיי. "זהו צעד פרופורציונלי והגיוני כדי לתת ביטחון והגנה בזמן שהחקירה נמשכת".

פיצוץ אירע ברכבת התחתית בלונדון, המשטרה בודקת חשד לטרור. רויטרס
פיצוץ אירע ברכבת התחתית בלונדון, המשטרה בודקת חשד לטרור/רויטרס

הפיצוץ שאירע ברכבת התחתית התרחש בתחנת פרסונס גרין במערב לונדון. הפצועים סבלו מכוויות בפניהם ואחרים נפגעו כשברחו מהמקום. עדת ראייה שהייתה בקרון בעת האירוע סיפרה כי שמעה רעש של פיצוץ, ולאחר מכן ראתה את דלת הקרון עולה בלהבות. עד נוסף סיפר כי רבים מהנוסעים ניסו להימלט מדלת אחת, ורמסו זה את זה.

כאמור, הרשויות בבריטניה חוקרות את האירוע כפיגוע טרור, ואושר כי מקור הפיצוץ הוא במטען מאולתר. המטען, לפי ממצאים ראשוניים, הופעל ככל הנראה באמצעות שעון עצר.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בוועידת האיחוד האירופי בנושא עזיבת בריטניה. 23 ביוני 2017. רויטרס
מיי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully