וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט עליון על פרשת הצוללות: "על קציני צה"ל לא לעסוק ברכש"

16.9.2017 / 19:08

בנאום להשקת ספר חדש ציין חנן מלצר את דבריו של בן גוריון, שלפיהם לאנשי צבא "עלולים להיות פיתויים" ולכן יש להפרידם מהעיסוק בקניית ציוד. הוא הדגיש כי גם על המערכות האזרחיות יש לשמור. הספר יצא לאור באמצעות נתנאל סמריק, מו"ל קונטנטו נאו

צילום: באדיבות נתנאל סמריק, מו"ל קונטנטו נאו

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר רמז השבוע כי יש לקבוע כי קציני צבא לא יעסקו ברכש ובהצטיידות בצל פרשת הצוללות. בהרצאה שנתן בהשקת הספר "הסודות שבפנים" שנכתב על ידי שמעון חפץ, ציין מלצר את הנורמה שקבע ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון בנושא, שלפיה לקציני צה"ל אסור להיות מעורבים ברכישת ציוד צבאי. לדבריו, בשל מורכבות הנושא, "יש לפקוח עין גם על הגורמים האזרחיים שמטפלים בו".

מלצר נשאל על דעתו בנוגע לפרשה, בתום הרצאה בנושא חוק יסוד הצבא בהקשרים עדכניים. בתחילה הוא סירב לענות על השאלה, אולם לאחר מכן, התייחס ברמז לעמדתו בנושא.

"מה שבשעתו בן גוריון קבע, ודי בצדק, ואחרי זה חידדו את זה בפרשת דותן (ראש להק חיל אוויר לשעבר שהורשע בקבלת שוחד וריצה עונש מאסר ממוסך – א.ס.), זה שהוא לא רוצה שקציני צה"ל יתעסקו בציוד בגלל הפיתויים שעלולים להיות", אמר מלצר. "הוא רצה שהם יגדירו את הצרכים וגורמי מערכת הביטחון יטפלו בהצטיידות".

חנן מלצר באירוע חגיגות שישים של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית דצמבר. עומר מירון
מתבסס על דבריו של בן גוריון. מלצר/עומר מירון

בהמשך דבריו, מלצר הוסיף והזהיר כי לשיטתו, יש "לשמור" גם על גורמים אזרחיים המעורבים בנושא הצטיידות צה"ל. "לא לעולם חוסן, בלי קשר לשום דבר צריך לשמור גם על המערכת האזרחית. בן גוריון לא רצה שאנשי הצבא יהיו חשופים לדברים, אבל גם על המערכות האזרחיות צריך לשמור".

ההרצאה ניתנה ביד לשיריון בלטרון, לרגל השקת ספרו של חפץ, שכיהן כמזכירם הצבאי של 4 נשיאים, העוסק בעבודת הצמרת הביטחונית והפוליטית של ישראל. הספר יצא לאור על ידי הוצאת הספרים קונטנטו נאו של נתנאל סמריק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
צוללת של חיל הים/דובר צה"ל

ביום רביעי שוחררו השר לשעבר מודי זנדברג ומפקד שייטת 13 לשעבר תת-אלוף (במיל') שי ברוש, למעצר בית של עשרה ימים במסגרת הסדר בין עורכי דינם למשטרה. גם רמי טייב, היועץ הפוליטי של השר יובל שטייניץ, שוחרר למעצר בית לפרק זמן דומה, אולם מעצרו של היועץ האסטרטגי נתי מור הוארך בחמישה ימים.

הם נעצרו בתחילת השבוע במסגרת גל מעצרים בפרשת הצוללות, אחרי עדותו של עד המדינה מיקי גנור, שהיה נציג התאגיד הגרמני טיסנקרופ. הם חשודים בשורת עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים. בין השמות הבולטים הנוספים בפרשה הם דוד שרן, לשעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו, שמוחזק במעצר, וכן מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully