וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן ב-1980 ישתחרר מהכלא בשבוע הבא

14.9.2017 / 14:45

ועדת השחרורים החליטה לשחרר את גור לאחר שריצה 37 שנים מתוך עונש מאסר של 45 שנגזרו עליו בגין חטיפתו של ירדן וחניקתו למוות. הפרקליטות התנגדה לשחרור על מנת לגבש עמדה לגבי הגשת ערעור

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
גור במהלך דיון בעניינו בשנת 2010/עומר מירון

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט החליטה אתמול (רביעי) לשחרר את צבי גור, רוצחו של הילד אורן ירדן. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות הפרקליטות שאף הגישה בקשה לעיכוב השחרור, וזאת כדי לגבש עמדה בנוגע להגשת ערעור. אם לא יוגש ערעור, גור בן 70 כיום, ישוחרר בשבוע הבא מהכלא.

על גור נגזרו 45 שנות מאסר, מתוכן ריצה 37, וזאת בעקבות חטיפתו ורציחתו של אורון ירדן ב-1980. גור פגש את ירדן, שהיה אז בן שמונה, במרכז היישוב סביון, חטף אותו ולאחר שלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של הילד הוא דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו, אולם לבסוף נתפס, לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

בגיל 33 נידון גור, שהודה במעשיו, למאסר עולם ועונשו נקצב ל-45 שנים. הוא נחשב לאסיר למופת, אולם ניסה לברוח ממאסר לפני 32 שנים, לאחר שהופקד על צביעת בית הסוהר ונותר ללא השגחה. מאז הוא נחשב לאסיר בעל התנהגות טובה, וכעת, בעקבות החלטת ועדת השחרורים, מועמד לשחרור מוקדם.

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully