וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים פונו: גל מסתורי של התרעות שווא שוטף את רוסיה

עשרות שיחות טלפוניות על פצצות במקומות הומי אדם הובילו לפינוי המוני ממרכזי קניות, מתחנות רכבת ומבתי ספר, כולל במוסקבה. לפי הרשויות, ייתכן שמדובר במתקפת סייבר מאוקראינה, אך גורם אחר אמר כי זה בכלל תרגול של לוחמה בטרור

רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
הציבור נקרא שלא להיכנס לפאניקה. שוטרים בסנט פטרסבורג/רויטרס

עשרות אלפי תושבים פונו בארבעת הימים האחרונים ממרכזי קניות, תחנות רכבת ובתי ספר ברחבי רוסיה בעקבות התרעות על פצצות. היום (רביעי) פונו כ-15 אלף איש ממוסקבה, כולל ממרכז הקניות היוקרתי GUM הסמוך לקרמלין, בשל התרעות שונות.

לפי הרשויות, כל ההתרעות היו עד כה שווא והציבור נקרא שלא להיכנס ללחץ. לא ברור מניין מגיעים האיומים הטלפוניים, אך בכלי תקשורת פרו-ממשלתיים ציינו כי ייתכן שמדובר ב"מתקפת סייבר גדולה", ככל הנראה מתוך אוקראינה. בסוכנות הידיעות אינטרפקס צוטט גורם רשמי שאמר כי הפינויים הנרחבים הם חלק מתרגול לוחמה בטרור, אולם לא ניתן אישור רשמי לכך.

גל דיווחי השווא פקד ערים שונות ברחבי רוסיה, החל מצ'לייבינסק שבהרי אוראל, שם יותר מ-11 אלף איש פונו מעשרה מבנים אתמול, דרך העיר סטברופול, שבה התקבלו 42 דיווחים על פצצות ועד למובלעת קלינינגרד, שבמערב אירופה. היום הדיווחים התפשטו אל מוסקבה ואל ערים אחרות, והיעדים כללו גם נמלי תעופה.

עוד ידיעות מהעולם
המבחן הראשון של מקרון: מאות אלפי "עצלנים" מחו נגד הרפורמה
בתים הרוסים, הרוגים בבית אבות: הנזק מהוריקן "אירמה" בפלורידה נחשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully