וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על שלושה סניפי בנק לאומי באישור היועמ"ש

13.9.2017 / 17:37

הפשיטה נערכה במסגרת חקירה הנוגעת להסדר מותנה שעליו חתמה הנהלת הבנק עם הרשויות בארה"ב ב-2014 שבו הודתה בסיוע ללקוחותיה במדינה להעלים מסים. החקירה החלה בהוראת היועמ"ש בחודש שעבר

בנק לאומי. שרון בוקוב
סניף של בנק לאומי. אילוסטרציה/שרון בוקוב

המשטרה ערכה היום (רביעי) פשיטה על שלושה סניפים של בנק לאומי בתל אביב ובירושלים במסגרת חקירה הנוגעת לביצוע עבירות מרמה, מיסוי והלבנת הון של הבנק ושל בעלי תפקידים בכירים לשעבר בבנק. זאת בהמשך להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעניין צו בקשה להמצאת מסמכים שהגישה יחידת להב 433 של המשטרה במסגרת החקירה, המתנהלת בשיתוף עם רשויות אכיפה כלכליות נוספות ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב.

המשטרה חושדת כי הבנק ובכירים בהנהלה ביצעו עבירות הנוגעות לרשויות בארצות הברית ובישראל. בחודש שעבר אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד הבנק. זאת, בנוגע להסדר מותנה שעליו חתמה ההנהלה עם הממשל האמריקני בחודש דצמבר 2014 שבמסגרתו שילם הבנק סכום של יותר מ-400 מיליון דולר והודה בסיוע ללקוחות להעלים מסים מהרשויות בארצות הברית.

במסגרת החקירה הורה מנדלבליט על הקמת צוות משולב שבו חברים גורמי אכיפה וייעוץ על מנת לבדוק את ההסדר המותנה ולקדם את הליכי האכיפה הנחוצים, במישור האזרחי ובמישור המנהלי. בחודש אוקטובר בשנה שעברה הודיעה הרשות לניירות ערך בארצות הברית על סיום החקירה שנפתחה מול הבנק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully