וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו סתר את האלוף יאיר גולן: "ישראל רואה ב-PKK ארגון טרור"

13.9.2017 / 0:10

ראש הממשלה הבהיר כי ישראל מתנגדת למחתרת הכורדית, בניגוד לדבריו של סגן הרמטכ"ל לשעבר שאמר בוושינגטון כי אינו רואה בה ארגון טרור. נתניהו: "תומכים בשאיפות העצמאות של הכורדים, אך מתנגדים לטרור באשר הוא - בניגוד לטורקיה, התומכת בחמאס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האלוף יאיר גולן וראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שלישי) כי ישראל רואה ב-PKK, המחתרת הכורדית, ארגון טרור - בניגוד לטורקיה, התומכת בחמאס. דבריו של נתניהו באו לאחר שהאלוף יאיר גולן אמר בוושינגטון כי אינו רואה ב-PKK ארגון טרור.

לדברי נתניהו, "בעוד שישראל מתנגדת לטרור באשר הוא, היא תומכת במאמצים הלגיטימיים של העם הכורדי להשיג מדינה שלו".

הפרלמנט של עיראק הצביע אתמול נגד משאל העם המתוכנן בהמשך החודש בחבל כורדיסטן והסמיך את ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לשמור על אחדותה של המדינה. מנגד, גורם כורדי בכיר אמר כי בארביל לא מכירים בהצבעה "הלא-מחייבת" לדבריו.

עימותים בין מפגינים כורדים לכוחות הביטחון הטורקיים בדיארבקיר. 14 בדצמבר 2015.. AP
מורדים כורדים עם דגל ה-PKK/AP

טורקיה, יחד עם עיראק, איראן וסוריה, מתנגדת לרעיון של מדינה עצמאית כורדית, בחשש שהרוח הבדלנית תתפשט גם לאוכלוסייה הכורדית החיה בשטחה. הכורדים פועלים להקמת מדינה עצמאית מאז תום מלחמת העולם הראשונה, אז המעצמות חילקו את שטחיה של האימפריה העות'מאנית והותירו את הכורדים מפוזרים בין שטחיהן של טורקיה, איראן, עיראק וסוריה.

נשיא חבל כורדיסטן בעיראק מסעוד ברזאני הבהיר כי ממשלו ישרטט לבדו את הגבולות של המדינה הכורדית העצמאית – אם בגדאד לא תסכים לקבל את תוצאות משאל העם שיתקיים בהמשך החודש. בריאיון שפורסם היום ברשת BBC אמר המנהיג הוותיק כי הוא מעוניין להגיע להסכם עם הממשל המרכזי, אם אזרחי החבל יבחרו לפרוש מעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully