וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות נאט"ו: טורקיה רכשה מרוסיה את המערכת S-400

ארדואן הודיע כי הועברו ערבויות למוסקבה לצורך השלמת העסקה, שעלותה נאמדת בכ-2.5 מיליארד דולר. זאת על אף שבברית דורשים מהמדינות החברות לרכוש נשק מתוצרתה. רוסיה וטורקיה התקרבו בחודשים האחרונים

צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי הוא חתם על הסכם עם רוסיה לרכישת מערכת הנ"מS-400 , על אף התנגדותה של נאט"ו. לדברי ארדואן, אנקרה כבר העבירה למוסקבה ערבויות להשלמת העסקה, שעלותה מוערכת בכ-2.5 מיליארד דולר.

צבא טורקיה הוא השני בגודלו מקרב חברות הברית, שנדרשות לרכוש מערכות נשק מתוצרתה. ארדואן פנה לרוסיה אחרי שלדבריו מדינות במערב "דרשו סכומי כסף אדירים" על רכישת מל"טים. היחסים בין טורקיה לארצות הברית ולמערב התדרדרו בשנה האחרונה, בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן, שמתנגד גם לחימוש האמריקני של הכורדים בסוריה.

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מכסה 400 ק"מ. מערכת S-400 בלטקיה/צילום מסך, טוויטר

מאז המרד ביולי אשתקד, ארדואן חיזק את קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ושתי המדינות התגברו על המשבר ביניהן שפרץ אחרי שטורקיה הפילה מטוס קרב רוסי בגבול עם סוריה בדצמבר 2015. ולדימיר קוזין, יועץ צבאי של פוטין, אמר כי העסקה משרתת היטב את האינטרסים האסטרטגיים של רוסיה, ולכן "מדינות המערב מפעילות לחץ על טורקיה".

לפי הנתונים הרשמיים של המערכת, היא מכסה טווח של 400 ק"מ והיא יכולה להפיל עד 80 מטרות בו-זמנית, כשהיא משגרת שני טילים לעבר כל מטרה. מוסקבה פרסה את המערכת בבסיס האווירי של בלטקיה, אחרי הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה. לפי תצלומי לוויין, סוללה של המערכת הוצבה גם בסמוך למתקן לייצור נשק כימי בחמאת, שלפי דיווחים זרים הותקף על ידי ישראל בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסנט פטרסבורג, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
מתקרבים. פוטין וארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully