וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס בעייתי ועסקים מפוקפקים: כך הסתבך רמי לוי - "רובין הוד" של הצרכנים

10.9.2017 / 22:19

רמי לוי, שזכה להדליק משואה על המהפכה שחולל בתחומו, נקשר בשורת פרשות בעייתיות, כולל זו שבגינה נחקר יחד עם ראש מועצת מבשרת ציון. הוא אמנם הוביל להוזלה דרמטית במחירים, אך הואשם בהתנהלות ביריונית ובהטעיית הציבור לאורך השנים האחרונות

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

רמי לוי נחשב ל"רובין הוד" של ציבור הצרכנים במשך שנים, אחרי שהוריד מחירים ו"שבר את השוק" של ענף הקמעונאות ואף זכה להדליק משואה במאי 2015, ברוח המחאות החברתיות שעדיין מהדהדת בישראל. עם זאת, חקירתו היום (ראשון) סיפקה הוכחה נוספת למי שמבקש לטעון כי אביר העם הוא לא מה שהוא נראה.

בעשור האחרון נדמה שהכול הולך טוב לרמי לוי. סניף אחר סניף נפתח באזורים שונים של הארץ, בתוך הקו הירוק ומעבר לו, בפריפריה ובמרכז, ונראה היה שאלת המזל מחייכת לאיש העסקים המוכשר שהצליח באחד הענפים הקשים במשק – ענף הקמעונאות. אלא שהסיפורים על התנהלות ביריונית, הטעיית צרכנים ויחס לא הוגן כלפי עובדיו, המשיכו להגיע.

רמי לוי בעלי רשת מרכולים. קובי אליהו
נחקר בשל הסכם השכר של אשתו. רמי לוי/קובי אליהו

באפריל 2013 פתחה הרשות לניירות ערך בחקירתם של לוי ואשתו, עדנה, גזברית החברה, בשל הסכם השכר שנקבע לה. השכר הגבוה ששולם לעדינה היה ברקע הטענה כי בעלי המניות שאישרו את הסכם השכר שלה, היו בעלי עניין, כך שהצבעתם אינה חוקית. ההסכם בוטל בסופו של דבר, וכשנתיים לאחר מכן האשימה לוי בריאיון ל"ליידי גלובס" את יריביה: "מרוב קנאה על ההצלחה שלנו, החליטו לפגוע בנו".

החקירה לא פגמה בשם הטוב של לוי. באפריל 2015, בצעד שהפתיע רבים ומתוך הוקרה למהפכה שביצע, הוא נבחר להדליק משואה בטקס החגיגי ביום העצמאות בהר הרצל. "יוזמתו האמיצה אילצה את רשתות המזון הגדולות בישראל להוזיל מחירים בעקבותיו, ולנהל תחרות המיטיבה עם הלקוחות", נימקה הוועדה שבחרה בלוי.

"הוא הוכיח כי אפשר לשלב השקפת עולם חברתית עם הצלחה כלכלית, מתוך שאיפה לסייע לציבור הרחב לחסוך בעלויות הצריכה ולתרום לצמצום פערים בחברה. כבן להורים קשי יום, שהחל לעבוד כבר מגיל 14, לא שכח את עברו. השקפתו החברתית מתבטאת גם בהעסקת עובדים מכל מגזרי החברה – יהודים ולא יהודים כאחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בקיץ של אותה השנה, קרסה רשת "מגה" במה שהפך להזדמנות עסקית נדירה בשביל לוי ושחקנים נוספים בשוק. כחצי שנה לאחר מכן, בתחילת השנה שעברה, החלו להתפוצץ שורת פרשות שנקשרו בשמו של איש העסקים המצליח והרשת הידועה שלו.

בינואר אשתקד פרסם אלקי אלון, בכיר לשעבר ב"רמי לוי תקשורת", חברת הסלולר של לוי, פוסט בפייסבוק ובו טענות על מינויי מקורבים והשתקת תלונות על הטרדות מיניות. הפוסט עורר סערה וגרר כמה פרסומים הנוגעים לנושא. ביולי שעבר תבעה עובדת לשעבר בחברת רמי לוי תקשורת את מנכ"ל החברה לשעבר בגין הטרדה מינית. ארבעה חודשים לאחר מכן הוגשה בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד רשת "רמי לוי שיווק השקמה", בגין הטעייה בכל הנוגע למבצעים הנוגעים למחירי הבשר.

סניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
הרשת זכתה לתשבוחות על שילוב יהודים וערבים. סניף של רמי לוי/יואב דודקביץ'

במקביל, ולאורך השנים, צצו פרסומים רבים שעסקו ביחסו של לוי לעובדיו ובהתנהלות כוחנית לכאורה בעולם העסקי. בין לוי לחלק ממתחריו פרצו עימותים משפטיים. ב"דה מרקר" נחשף כי לוי אף מצוי בסכסוך משפטי עם חברת "הגיחון" בגין מחלוקת על חוב של מיליוני שקלים.

במאי הוגשה תביעה נגזרת מטעם בעלי מניות בחברת רמי לוי, שבה נטען כי לוי אישר שורה של עסקאות בניגוד לדין וכי קיים ניגוד עניינים בין תפקידו כמנכ"ל החברה, לבין היותו בעל נכסי נדל"ן המשכיר נכסים לחברה.

מעצרו האחרון קשור לבנייתו של מתחם "רמי לוי" במבשרת ציון, כשלפי החשד, ראש המועצה יורם שמעון סייע בהפחתת התשלומים והיטלי הבנייה - בתמורה למינוי אשתו למנהלת השיווק של המוסד ומינוי ראש מטה הבחירות של המועצה למנכ"ל הקניון.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully