וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהזמן קפא מלכת: 16 שנה לפיגועי ה-11 בספטמבר בתמונות

בפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ארה"ב, נהרגו כ-3,000 איש ועוד אלפים נוספים נפצעו, כשקבוצת מחבלים של אל-קאעדה ריסקו מטוסים במגדלי התאומים ובפנטגון. במהלך היום, טראמפ ישתתף בטקס זיכרון

עקבו אחרינו באינסטגרם לתמונות נוספות

ארצות הברית מציינת היום (שני) 16 שנה למתקפת 11 בספטמבר, הקטלנית ביותר בתולדותיה, שבה נהרגו 2,996 איש ונפצעו יותר מ-6,000 איש. בהמשך היום, הנשיא דונלד טראמפ ישתתף בטקס זיכרון לקורבנות הפיגועים שבוצעו בידי מחבלים של אל-קאעדה.

במתקפה קרסו מגדלי התאומים בניו יורק אחרי ששני מטוסים פגעו בהם במכוון, ומטוס נוסף רוסק על הפנטגון. נוסעים של מטוס רביעי, של חברת "יונייטד אירליינס", הצליחו להתגבר על החוטפים בטרם הצליחו להגיע ליעדם, וגרמו לריסוקו בשדה פתוח בפנסילבניה.

מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המתקפה, הכריז הנשיא דאז ג'ורג' וו. בוש מלחמה על ארגונו של אוסמה בן לאדן וארצות הברית פלשה לאפגניסטן כדי להפיל את משטר טליבאן, שהעניק מחסה לארגון. ב-2011 חוסל בן לאדן על ידי כוחות מיוחדים בפקיסטן, אך ארצות הברית נותרה באפגניסטן ומסייעת לממשל המקומי נגד טליבאן וארגוני טרור אחרים עד היום.

על אף הזמן הרב שחלף מאז, רבים סבורים שעדיין רב הנסתר על הגלוי וטוענים כי לערב הסעודית, ש-15 מתוך 19 המחבלים היו אזרחיה, מעורבת בצורה כזו או אחרת במתקפה על מרכזי הסחר העולמי ועל הפנטגון. בשנה שעברה אישר הקונגרס, חרף התנגדות הנשיא ברק אובמה, חוק המאפשר לקורבנות ההרוגים לתבוע את הממשלה בריאד.

בני יורק פוסט דווח ביום שבת האחרון כי הוגשה לאחרונה תביעה חדשה נגד הממלכה, שבה לכאורה הוצגו ראיות לכך שהיא ביצעה "אימון על יבש" לשניים מהמחבלים. בריאד מכחישים את הטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully