וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: חמאס מקים מאחז אסטרטגי בלבנון בחסות איראן

10.9.2017 / 15:05

בסקירה מיוחדת בפני השרים, אמר ארגמן כי הארגון הפלסטני ממשיך בתכנון פיגועים ביהודה ושומרון - אך יותר מ-200 סוכלו בידי שירותי הביטחון מאז תחילת השנה. הוא הזהיר מפני עליה באמצי ארגוני הטרור להוציא לפועל פעולות טרור בתקופת החגים הקרובה

עריכה: שניר דבוש

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר היום (ראשון) כי חמאס מתבסס בלבנון בחסות איראן וכי הארגון ממשיך לקדם פיגועים בשטחים בהוראת בכיריו בחו"ל כשהוא מתכונן ללחימה נוספת מול ישראל. קודם לסקירה המיוחדת שהציג בפני שרי הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בחודשיים האחרונים סוכלו יותר מ-70 פיגועים ביהודה ושומרון.

לדברי ארגמן, חמאס "מנסה לערער את היציבות" בשטחים, "אך מתקשה לעשות זאת בשל מאמצי הסיכול של ישראל. הוא הוסיף כי חמאס "מעמיק את את קשריו האסטרטגיים עם הציר השיעי, בהובלת איראן, ומבססת בחסותה מאחז בלבנון".

בסקירה נחשף כי מתחילת השנה הנוכחית, בשב"כ סיכלו כ-200 "פיגועים משמעותיים", בהם פיגועי התאבדות, ירי וחטיפה. בחודשיים האחרונים, אחרי הפיגוע בהר הבית, בשירות זיהו עלייה משמעותית בכמות ההתרעות לפיגועים, ואיתרו יותר מ-70 חוליות טרור מקומיות ביהודה ושומרון שעסקו בתכנון וביצוע פעולות טרור שונות.

נדב ארגמן ראש השב"כ בכנס באוניברסיטת תל אביב 27 ביוני 2017. מוטי מילרוד / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
חמאס ממשיך במאמציו. ראש השב"כ ארגמן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד / "הארץ"

ראש השב"כ הזהיר כי בתקופת החגים הקרובה צפויה גם השנה עלייה "בהיקף המאמצים של ארגוני הטרור ושל יחידים להוציא לפועל פיגועים". הוא הדגיש כי השקט היחסי בשטחים הוא "שברירי", וכי הוא רגיש בפני "אירועים בעלי צביון דתי".

על רצועת עזה אמר ראש השב"כ כי היא נתונה ב"שקט מתעתע" – יציבות ביטחונית לצד תהליכי התעצמות מואצים של חמאס. "התקופה שלאחר 'צוק איתן' היא התקופה השקטה ברצועה זה שלושה עשורים. חמאס מצוי במצוקה אסטרטגית, מתקשה להציג הישגים מדיניים או לספק פתרונות אפקטיביים לקשיים האזרחיים ברצועה", אמר.

עוד אמר ארגמן כי חמאס ממשיך להשקיע משאבים רבים בהיערכות למערכה הבאה, גם על חשבון רווחת האזרח. "כבר עתה, הוא מצוי במוכנות לעימות עם ישראל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משרד הפנים הפלסטיני במפגן תמיכה באל-אקצא, עזה 26 ביולי 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אנשי חמאס בעזה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully