וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 אלף איש קבעו "לירות באירמה" - השריף נאלץ להזהיר: "לא בטיחותי"

10.9.2017 / 9:15

עשרות אלפי התושבים אישרו הגעה לאירוע בפייסבוק ובו התנדבו לירות בסופת ההוריקן, כלומר באוויר, לתוך מערבולות האוויר. השריף של מרכז פלורידה נאלץ להבהיר: "אל תירו באירמה, אתם לא תגרמו לה להסתובב וזה מסוכן"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

הוריקן "אירמה" - כל הפרטים

- הסופה מתקדמת במהירות לחופי פלורידה, ועלתה בעוצמתה לרמה 4
- הסופה צפויה להכות בעוצמה בפלורידה לקראת שעות הצהריים המאוחרות (שעון ישראל)
- שבעה מיליון תושבים נקראו להתפנות מבתיהם
- מאות מקלטים נפתחו ברחבי המדינה
- מאה אלף תושבים במדינת פלורידה כבר נותקו מחשמל
- סופות טורנדו החלו בחופי פלורידה

25 אלף תושבי פלורידה שבארצות הברית אישרו הגעה לאירוע "יורים בהוריקן 'אירמה'" שנוצר בפייסבוק, ועוד 53 אלף הביעו התעניינות בו. "יו זה גופי, מחפש אחר סופה מטומטמת שקוראים לה אירמה ואמרו שהיא באה אלינו. בואו נראה לה שאנחנו יורים ראשונים", נכתב בתיאור האירוע.

אלא שיותר מדי אנשים כנראה לקחו את האירוע ברצינות והתכוונו לירות לתוך הסופה המשתוללת שמאיימת להגיע לרמה 5 המקסימלית כשתכה בחופי פלורידה היום. בשלב מסוים, נאלץ השריף המקומי להבהיר בציוץ שכתב: "לשם הבהרה: אל תירו באירמה. אתם לא תגרמו להוריקן להסתובב ויהיו לכך השלכות מסוכנות מאוד".

אחד היוזמים של העמוד, ראיין אדוארדס בן ה-22, סיפר ל-BBC כי נדהם מהוויראליות של האירוע שהוא יצר. "פתחתי את העמוד בגלל שעמום ולחץ", הוא אמר. "התגובה הפתיעה אותי לחלוטין". לדבריו, "מעולם לא דמיינתי שהאירוע הזה יהפוך לגדול כל כך, זה קצת יצא משליטתי".

עוד בנושא:
טורנדו בחופים ו-170 אלף מנותקי חשמל: "אירמה" מתקרבת לפלורידה
רוחות במהירות של 215 קמ"ש: "אירמה" מתקדמת לעבר ארה"ב
הוריקן "אירמה": תיעוד חדש חושף את ממדי הנזק באיי הבתולה

האזהרה של השריף

ההוריקן צפוי להכות במדינה לקראת השעה 15:00 (שעון ישראל). העדכונים האחרונים מצביעים על כך כי הסופה קיבלה תפנית נוספת לכיוון מערב, באופן שמתרחק במעט מן החוף המזרחי של פלורידה שם נמצאת העיר מיאמי. עם זאת, העובדה כי רוחבה של הסופה הוא 563 קילומטר צפויה לגרום לכך שכל שטחי המדינה, לרבות מיאמי, יסבלו מנזקים קשים.

לקראת הגעתה של הסופה, החלו סופות טורנדו לנשב באזור חופי פלורידה, שבה עד כה נותקו כ-170 אלף בתים מחשמל. הרוחות במוקד ההוריקן, לפי חזאים במדינה, נושבות במהירות של יותר מ-200 קילומטרים לשעה.

אחרי שהותיר אחריו הרס רב באיים הקאריביים וגבה את חייהם של כ-20 בני אדם, ההוריקן נחלש אמש שוב לדרגה 3, אך הבוקר התחזק לדרגה 4. לפנות בוקר החלו רוחות בעוצמה של הוריקן לגעת באיי פלורידה קיז, הנמצאים מדרום לפלורידה.

הגעת הוריקן אירמה לפלורידה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס
חופי פלורידה, הבוקר/רויטרס
הגעת הוריקן אירמה לפלורידה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס
הגעת הוריקן אירמה לפלורידה, 10 בספטמבר 2017/רויטרס
הגעת הוריקן אירמה לפלורידה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס
הגעת הוריקן אירמה לפלורידה, 10 בספטמבר 2017/רויטרס

עם התגברות הגשמים והחשש מהצפות קרבות, המשרד לבריאות הציבור פרסם אזהרה לנהגים וביקש מהם שלא לנהוג אל תוך כבישים מוצפים. עד כה, נפתחו כ-390 מקלטים ברחבי המדינה, בהם שוהים יותר מ-50 אלף איש. יותר משבעה מיליון בני אדם קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם, מתוכם כ-6.3 בפלורידה ומאות אלפים בג'ורג'יה השכנה.

בעיריית מיאמי ביץ' וכן בערים נוספות החלו הלילה לאכוף עוצר לילי כדי להימנע ממצב שבו תושבים שיסתובבו ברחובות ייפגעו מן הרוחות החזקות. "מי שיימצא ברחובות בין השעות 20:00 ל-07:00 ייעצר", נכתב בהודעת העירייה. יותר מ-76 אלף איש כבר מנותקים מחשמל.

מושל המדינה ריק סקוט הזהיר הלילה כי המספר עלול לעלות ככל שהסופה תתקרב לפלורידה, וביקש מן התושבים: "הטעינו את המכשירים הסלולריים שלכם כעת כדי שתהיה לכם סוללה למקרה שתצטרכו להשתמש בטלפון". בכדי להימנע משריפת, הורו הרשויות לתושבים לנתק את כל מכשירי החשמל מהשקעים, דבר שיכול להביא לקצר חשמלי, וגם הורו להימנע מהפעלת גנרטורים הפועלים על דלק בתוך בנייני מגורים.

תושבים במקלטי פינוי בפלורידה. רויטרס
תושבים שפונו למקלטים לקראת ההוריקן בסוף השבוע/רויטרס
תושבים במקלטי פינוי בפלורידה. רויטרס
תושבים שפונו למקלטים לקראת ההוריקן בסוף השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully