וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוגר בחשאיות מהים – ומתביית על המטרה: המל"ט המתאבד החדש

10.9.2017 / 19:03

התעשייה האווירית חושפת את ה"הארופ", המל"ט המתאבד שיכול להיות משוגר מהים, חרף התנאים הקשים של שיגור לא יציב ושמירת חשאיות הספינה. הוא נושא חומר נפץ וחיישן איכותי ליום וללילה ומסוגל לשהות עד שש שעות באוויר. צפו בהדמיה

צילום: התעשייה האווירית

חשיפת ה"הארופ" - כל הפרטים

- המל"ט המתאבד החדש מסוגל להיות משוגר בחשאיות מכלי שיט, לשהות עד שש שעות באוויר ומצויד בחיישני יום ולילה
- מדובר בפיתוח קריטי למדינה המוקפת ארסנל טילים גדול, כמו של חיזבאללה
- מהנדסי הפרויקט הדגימו בו את יכולותיו בתחום התצפית, השהייה מעל המטרה, התמרון באוויר והשמדת המטרה
- ניתן לבטל את ההתקפה שלו גם לאחר כיול הנתונים

התעשייה האווירית חושפת היום (ראשון) את "הארופ" (Harop), מל"ט מתאבד שמסוגל להיות משוגר מכלי שיט, חרף הקשיים הטמונים בתקיפה של מטרות ימיות בתנועה או מטרות על החוף מן המים. מהנדסי הפרויקט הצליחו להדגים בניסויים את יכולותיו של המל"ט המתאבד בתחום התצפית, השהייה מעל המטרה, התמרון באוויר והשמדת המטרה.

גורמים בתעשייה האווירית הסבירו כי ה"הארופ" בדגם הימי, הוא למעשה מכפיל כוח שמאפשר תקיפה בהפתעה גמורה של יעדים בים וביבשה, מתוך הפלגה חשאית. מדובר ביכולת קריטית למדינה שמאוימת מארסנל טילים גדול, כמו שיש לחיזבאללה, ומעוניינת להרחיב את ההגנה על עצמה. "הארופ" משדרג גם את יכולות התקיפה של כלי השיט בכך שהוא מאפשר להם עצמאות גדולה יותר על ידי הגנה על עצמם. מומחים הדגישו כי מדובר באתגר הנדסי לא פשוט, משום שבזמן השיגור כלי השייט מתנדנד ומקשה על התהליך בשלב הרגיש.

התעשייה האווירית פיתחה טיל משוטט ['הארופ'] המסוגל לאתר ולתקוף מטרות באופן עצמאי. משרד הביטחון
מתוך ההדמיה של פעילות המל"ט המתאבד/משרד הביטחון

המל"ט המתאבד נושא עמו חומר נפץ ומשוגר מכלי שיט. יכולותיו מאפשרות לשגר אותו ממרחק רב מהמטרה, מבלי לחשוף את הכלי שממנו שוגר. הוא מצויד בחיישן איכותי ליום וללילה, המאפשר למפעיל שלו לחפש, לאתר ולתקוף בדייקנות מטרות נייחות או ניידות, יבשתיות או ימיות, בטווחים ארוכים. ל"הארופ" יכולת שהייה של יותר משש שעות באוויר, מוטת כנפיים של כשלושה מטרים והוא נושא ראש קרבי במשקל של כ-15 ק"ג. הוא מופעל על ידי קרון שליטה ובקרה המבצע בקרת אדם בחוג (man in the loop), ואת התקשורת הדו-כיוונית עם הטיל, כמו גם את האפשרות לחדול אותו מהתקפה לאחר שכוילו בתוכו הנתונים.

"מדובר במערכת נשק מבצעית המספקת מענה ייחודי לחילות ים, בעלות תועלת גבוהה, המעוררת עניין רב בקרב לקוחות שונים ברחבי העולם", אמר בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת טילים וחלל. "השימוש ב'הארופ' בפלטפורמות ימיות, יכול להוות חלופה מבצעית מצוינת לטילי ים-ים, יחד עם מכלול שימושים נוספים, כמו יכולות איסוף מודיעין ומתן אפשרות למפעיל לבחור את שלב ההתקפה הנכון ביותר. מדובר במערכת המרחיבה את סל הפתרונות של התעשייה האווירית בתחום החימוש המשוטט".

סטי"ל חיל הים, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
ספינת הטילים של חיל הים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully