וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות החריף של טראמפ עם בכירי מפלגתו על סיוע לנפגעי ההוריקן

9.9.2017 / 10:50

חברי הקונגרס הצליחו להעביר במהלך מהיר סיוע בגובה 15 מיליארד דולר לנפגעי "הארווי", אולם מאחורי הקלעים התרחש עימות בין הנשיא טראמפ לבכירי מפלגתו, לאחר שהגיע להסכמות עם הדמוקרטים

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ קורא לתושבים בפלורידה להתפנות לקראת הוריקן "אירמה")

טראמפ נגד חברי מפלגתו - כל הפרטים:

- במהלך מהיר אישר הקונגרס חבילת סיוע בגובה 15 מיליארד דולר לנפגעי הוריקן "הארווי"
- מאחורי הקלעים התנהל עימות חריף בין נשיא ארה"ב טראמפ לאנשי מפלגתו
- העברת הסיוע התאפשרה לאחר שטראמפ סגר "דיל" עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר
- בכירים רפובליקנים: "הנשיא נתן אקדח טעון למנהיגי הדמוקרטים"

בזמן שבארצות הברית עוסקים בהתקדמות הוריקן "אירמה" ובהיערכות לקראת הגעתו, אישר אמש (שישי) הקונגרס האמריקני חבילת סיוע בגובה 15 מיליארד דולר לנפגעי ההוריקן הקודם "הארווי", שפגע בטקסס לפני שבועיים. אלא שמאחורי הפעולה המהירה והיעילה של הקונגרס מסתתר עימות חריף בין הנשיא דונלד טראמפ לבכירי המפלגה שלו. 316 חברי בית הנבחרים תמכו בהצעה ו-90 התנגדו, כולם מהמפלגה הרפובליקנית. הסנאט אישר אף הוא את ההצעה ברוב של 80 מול 17, כשגם הפעם כל המתנגדים היו מהצד הרפובליקני.

הקרע בין טראמפ למפלגתו הולך ומחריף בחודשים האחרונים, ובשבוע האחרון נרשמה התנגשות משמעותית בין טראמפ ובין יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין לגבי תקרת החוב, אחד הנושאים הכלכליים הרגישים והסבוכים ביותר בארצות הברית. ראיין הצהיר כי הוא מעוניין להגיע עם הדמוקרטים להסכמה על העלאת תקרת החוב לתקופה של 18 חודשים, באופן שיאפשר את המשך פעולת הממשל לתקופה ארוכה ויקנה יציבות למערכת הכלכלית בארצות הברית עד לאחר בחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה, אך הדמוקרטים סירבו והסכימו לשלושה חודשי הארכה בלבד, הצעה אותה כינה ראיין "מגוחכת ומבישה". לדבריו, "יש הרס עצום בטקסס, הוריקן חסר תקדים נמצא בדרכו לפלורידה, והם רוצים לשחק בפוליטיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הרוגים ברעידה במקסיקו: "האדמה זזה כפי שלא ראיתי מעולם"
משבת לשבת: הקרב על הכדורגל בסוף השבוע החל כבר לפני 86 שנה
בני 20 ו-21 נפצעו קשה בתאונות דרכים בכביש 2 ליד חדרה ובאילת

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צ'אק שומר ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 9 בספטמבר 2017. GettyImages
הנשיא טראמפ ומנהיג הדמוקרטים צ'אק שומר בזמן סגירת ה"דיל" בבית הלבן, השבוע/GettyImages

הצדדים התבצרו בעמדותיהם, ומנגד נדרשה פעולה מיידית כדי להימנע ממצב שבו הממשל לא יוכל לשלם את חובותיו. לכן, ביום רביעי האחרון הגיעו הנשיא טראמפ וראשי הדמוקרטים להסכמות בנוגע לחבילה שתכלול את אישור חבילת הפיצויים לנפגעי "הארווי" ואת העלאת תקרת החוב בשלושה חודשים בלבד, דבר שנחשב למבוכה פומבית עבור ראיין, ואף עומד בניגוד לעמדתו של שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. בנוסף, טראמפ צולם מתחבק עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, עמו הוא מצוי ביריבות חריפה, מה שהגביר עוד יותר את זעם במפלגה הרפובליקנית.

בשלב זה יצטרך הקונגרס לאשר שוב את העלאת תקרת החוב לפני 8 בדצמבר, והחשש בצד הרפובליקני הוא שהדמוקרטים ינסו לכרוך את האישור המחודש של העלאת תקרת החוב בהישג חקיקתי כלשהו. ההסכם אילץ את שר האוצר מנוצ'ין לעלות אמש לגבעת הקפיטול ולהתחנן בפני נציגי הרפובליקנים להצביע בעד. הוא צוטט בכלי התקשורת כאומר לחברי הקונגרס: "תצביעו בעד, בשבילי". לפי כמה מהדיווחים, הופעתו של מנוצ'ין גררה קריאות בוז מצד כמה מן החברים הרפובליקנים.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין בוועידת איפא"ק בוושינגטון, 28 במרץ 2017. רויטרס
החליט להנמיך את גובה הלהבות. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין/רויטרס

ראיין מצדו, בחר שלא להעלות עוד יותר את גובה הלהבות ואמר כי "הנשיא החליט להימנע משיתוק של הממשל ולאפשר את הפיצויים לנפגעי ההוריקן בתקופה רגישה זו". אבל שלא לייחוס, בכירים במפלגה הרפובליקנית צוטטו באומרם דברים קשים כנגד ההסכמות שהנשיא השיג מול הדמוקרטים. "הנשיא פשוט לקח אקדח טעון ונתן אותו למנהיגי הדמוקרטים צ'אק שומר וננסי פלוסי", אמר בכיר רפובליקני למגזין "פוליטיקו".

ראיין קוסטלו, נציג רפובליקני בבית הנבחרים ממדינת פנסילבניה אמר לוושינגטון פוסט: "אני יודע שיש הרבה תסכול על הדיל הזה שהשיג הנשיא. אני חושב שזו גלולה שלהרבה אנשים קשה לבלוע". טראמפ מצדו, לא הרחיב במילים ואמר "הגענו לדיל ואני חושב שזה דיל טוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully