וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך העבודה במשרד החוץ הסתיים: "יוצאים לדרך חדשה"

8.9.2017 / 16:12

מנכ"ל משרד האוצר, יו"ר ההסתדרות וכן ועד עובדי המשרד, חתמו על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העסקתם של עובדי המשרד שמבצעים שליחויות בחו"ל, לאחר התלונות על כך שבמצב הקיים ישנה פגיעה בחיסכון הפנסיוני של העובדים. ועד עובדי משרד החוץ: "נתפנה כעת למאבקים האמיתיים"

הסכם קיבוצי במשרד החוץ - כל הפרטים

- נציגי האוצר, יו"ר ההסתדרות וועד עובדי משרד החוץ חתמו על הסכם קיבוצי
- ההסכם יביא לשיפור תנאי הפנסיה של עובדי משרד החוץ שמבצעים שליחויות בחו"ל
- מדובר במודל שכר שנחתם בהמשך להבנות שהושגו בחודש מרץ
- ועד עובדי משרד החוץ: "מודים לכל הצדדים"

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר במסיבת עיתונאים של משרד האוצר בנוגע לעתיד עובדי רשות השידור. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
הגיעו להסכמות על הסכם קיבוצי במשרד החוץ. מנכ"ל משרד האוצר, באב"ד/ניב אהרונסון

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר ועד עובדי משרד החוץ חנן גודר, חתמו לפנות בוקר (שישי) על הסכם קיבוצי במשרד החוץ, שמביא לסיום את סכסוך העבודה במשרד.

מדובר בהסכם שאליו הגיעו הצדדים כבר באפריל 2014, הכולל מנגנון התאמה ליוקר המחיה במדינות השונות, וכן תגמול עובדי המשרד על שליחות למדינות המוגדרות "קשות שירות". עם זאת, לנוכח עיכוב ביישום ההסכם והגעה להסכמות אחרונות הוועד המשיך בפעולות מחאה, ובשבועות האחרונים שיבש הבאה של עובדי בניין מסין וטיפול במשלחות נוער לפולין ועיצומים נוספים.

בנוסף, במקביל להסכמות על מנגנון השכר החדש שייכנס לתוקפו בינואר 2018, תחל גם רפורמה במס על שכר המשרתים בחו"ל, לפי כללי המס הנהוגים לגבי עובדים בישראל.

ועד עובדי משרד החוץ מסר בתגובה לחתימה על ההסכם עם האוצר: "אנחנו מברכים על מודל השכר החדש לעובדים בשירות החוץ. אנו מודים לכל הצדדים שהיו מעורבים, שסייעו, תמכו וליוו. כולנו תקווה שבעקבות מימוש ההסכם יוכלו עובדי שירות החוץ לצאת לדרך חדשה ולהתפנות למאבקים האמיתיים מולם עומדת מדינת ישראל ברחבי העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully