וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת טראמפ ג'וניור ועורכת הדין הרוסייה: יועצים בבית הלבן יתושאלו

7.9.2017 / 23:09

החוקר המיוחד רוברט מולר מעוניין לראיין יועצים ואנשי צוות בבית הלבן. במרכז הראיונות שיקימו אנשי צוותו של החוקר, תעמוד סוגיית הפגישה שערך דונלד טראמפ ג'וניור עם עו"ד רוסייה והגרסאות שנמסרו לגבי תוכנה

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: דיווח על עו"ד נטליה וסלנצקיה מהפרשה בה מעורב טראמפ ג'וניור)

מולר יראיין אנשי צוות בבית הלבן - כל הפרטים

- החוקר המיוחד לענייני הקשרים בין אנשי קמפיין טראמפ לבכירים רוסים במהלך מערכת הבכירות מעוניין לראיין יועצים ואנשי צוות בבית הלבן
- אנשי צוותו של החוקר יתמקדו בפגישה שערך בנו של טראמפ עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, ובפערי הגרסאות שנמסרו בנוגע לתוכנה
- טראמפ ג'וניור העיד היום בפני ועדה מיוחדת בקונגרס ונימק מדוע נפגש עם עורכת הדין

החוקר המיוחד רוברט מולר, הבוחן את הקשרים בין בכירי קמפיין טראמפ ובכירים רוסים מעוניין לראיין יועצים ואנשי צוות בבית הלבן – כך דיווחה הערב (חמישי) רשת CNN. על פי הדיווח, במרכז הראיונות שמולר מתכוון לקיים עומדת הצהרה כוזבת שפרסם הבית הלבן בנוגע לפגישתו של דונלד טראמפ ג'וניור, ובכירים במטה טראמפ עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין במהלך קמפיין הבחירות

ב-8 ביולי נחשף כי הפגישה, שנערכה ביוני 2016 במגדלי טראמפ, התקיימה רק לאחר שטראמפ ג'וניור חשב כי בפגישה הוא יקבל מידע שיזיק לקמפיין של יריבתו של אביו, הילרי קלינטון. "אם זה מה שאני חושב – אני אוהב את זה", הוא השיב לאיש שתיווך בניסיון לקיים את הפגישה. אך כשכלי התקשורת הפנו שאלות בנושא לבית הלבן, הם נענו כי מטרתה הייתה "לבחון תכנית לאימוץ ילדים רוסים". בהמשך דווח כי הנשיא עצמו התערב בניסוח התגובה הכוזבת.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש אמ"ן אחרי התקיפה בסוריה: "אנו מטפלים באיומים בנחישות"
מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"
"הרס מוחלט": הוריקן "אירמה" מותיר חורבן ומוות באיי הקריביים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
יראיין יועצים ואנשי צוות בבית הלבן. רוברט מולר/GettyImages

כעת צוותו של מולר חוקר בין השאר מה היה תפקידו של הנשיא דונלד טראמפ בניסוח התגובה השקרית שיצאה מטעם בנו, ומה בדיוק ידע הנשיא כשהתערב בניסוח התגובה. טראמפ ג'וניור אף הודה בכך שהגיע לפגישה מתוך מחשבה שיקבל מידע שלילי על הקמפיין של קלינטון. הוא אמר כי הוא אינו סבור שיש בכך כל פסול, ואף פרסם בחשבון הטוויטר שלו את תכתובת המיילים שהובילה לפגישה.

אלא שאז עלה הפער המשמעותי בין גרסאותיו של טראמפ ג'וניור. בתגובתו הראשונה שמסר ב-8 ביולי לניו יורק טיימס, הוא אמר: "זו הייתה פגישה היכרות קצרה. ביקשתי מג'ארד קושנר ופול מנפורט להשתתף בה. המטרה העיקרית שעלתה בדיון הייתה תוכנית לאימוץ ילדים רוסים על ידי משפחות אמריקניות שהייתה פופולרית בעבר ומאז ממשלת רוסיה הפסיקה אותה. בשום שלב לא עלו נושאים הקשורים לקמפיין ולא היה לפגישה המשך".

טראמפ הבן העיד בקונגרס: "מידע על כשירות קלינטון"

טראמפ ג'וניור העיד היום בדלתיים סגורות בפני ועדה של הקונגרס באותו הנושא. לפי הניו יורק טיימס, הוא מסר לוועדה כי הסכים לפגישה כיוון שחשב שיקבל שם מידע מזיק על המועמדת הדמוקרטית בבחירות, ונימק זאת בכך שזה חשוב שהציבור יקבל מידע על "הכשירות" של קלינטון להיות נשיאה. עם זאת, הוא התעקש כי הוא מעולם לא תיאם מהלכים עם ממשלת רוסיה להתערבות בבחירות לנשיאות.

טראמפ ג'וניור. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
העיד בפני הוועדה המיוחדת בקונגרס. דונלד טראמפ ג'וניור/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

בהצהרת הפתיחה שלו בפני הוועדה, אמר טראמפ ג'וניור כי הוא התכוון להתייעץ עם עורכי הדין שלו בנוגע למידע שנמסר לו בפגישה. דבר זה עשוי לרמוז על הכרתו בכך שקבלת מידע הקשור בבחירות מגורם בעל קשרים לממשלה זרה יכול להעלות שאלות בנוגע לחוקיות המהלך.

"לשחרר את כל הפרטים"

פרשת ההצהרה הכוזבת היא אחת ההסתעפויות של חקירת הקשרים לרוסיה. לפי הוושינגטון פוסט, צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה, ברגע שנודע להם כי דבר הפגישה עומד להתפרסם. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה למנוע מהסיפור לעורר עוד סימני שאלה. אלא שבהנחיה ישירה של הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מנסיעה לוועידת ה-G20 הכתיב בעודו במטוס ה"אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, לפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים.

"זה היה לא הכרחי", מסר לעיתון יועץ שביקש לשמור על עילום שם. "עכשיו ניתן יהיה לטעון שהיה כאן ניסיון הטעייה, ושהנשיא לא רצה לומר את כל האמת". כמה ימים לאחר מכן, אישרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס כי "טראמפ התערב כאב בנו" בניסוח ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully