וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הצלב האדום: "הרחבת ההתנחלויות - סיפוח דה פקטו"

7.9.2017 / 19:45

בביקורו של נשיא הצלב האדום פטר מורה בישראל, אמר כי היחסים עם ממשלת ישראל, רמאללה והרשויות בעזה טובים אך מפעל ההתנחלות מעורר דאגה. על האזרחים וגופות החיילים בעזה: "משימתנו לשכנע את הצדדים לפעול לפי אמנת ז'נבה וליידע את משפחות השבויים על מצבם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ביקור נשיא הצלב האדום בישראל - כל הפרטים

- ראש הממשלה נפגש בלשכתו עם נשיא הצלב האדום פטר מורה
- נתניהו אמר למורה: "אתם יכולים לסייע בהשבת גופות חיילינו ובהחזרת האזרחים המוחזקים בידי חמאס"
- אתמול ביקר מורה ברצועת עזה ונפגש עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר
- מורה: "מדיניות הרחבת ההתנחלויות הפכה לסיפוח דה פקטו"

נשיא הצלב האדום הבינלאומי, פטר מורה, אמר היום (חמישי) במסגרת ביקורו בישראל, כי מפעל ההתנחלויות הוא מקור לדאגה וכי "מדיניות הרחבת ההתנחלויות הפכה לסיפוח דה פקטו". במסיבת העיתונאים שכינס בירושלים, הוסיף כי המדיניות בהנתחלויות היא בעלת השפעה על חופש התנועה של הפלסטינים, על החקלאות ועל חינוך, תעסוקה, תשתיות ועל תחומים נוספים.

עוד אמר כי היחסים עם הממשלה, עם הרשות הפלסטינית ועם הרשויות בעזה טובים וזה "לא מובן מאליו", וכי הוא מקווה ש"שלוש הרשויות האלו ידברו ביניהן כפי שהן מדברות איתנו". בהמשך לשיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול על האזרחים וגופות החיילים המוחזקים ברצועת עזה, אמר: "משימת הצלב האדום היא לשכנע את הצדדים לפעול לפי אמנת ז'נבה, הקובעת שעל מי שמחזיק בשבויים ליידע את משפחותיהם. קיום משא ומתן זה עניין בין ישראל לפלסטין".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: מעצר ראש הסגל של נתניהו לשעבר הוארך ב-5 ימים
מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"
"הרס מוחלט": הוריקן "אירמה" מותיר חורבן ומוות באיי הקריביים

מסע"ת של יו"ר הצלב האדום, מלון אמריקן קולוני, ירושלים 7.9.17. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"משימתנו לשכנע את הצדדים לפעול לפי אמנת ז'נבה". מורה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

אתמול אמר נתניהו למורה בפגישתם: "אני משוכנע שאתם יכולים לסייע בהשבת גופות חיילינו ובהחזרתם לישראל של האזרחים חסרי הישע וחפים מפשע המוחזקים בידי חמאס, תוך הפרה של כל הנורמות הבינלאומיות והערכים שהצלב האדום הוקם עליהם".

עוד אמר: "אנו רואים מערכת יחסים מאוד הוגנת ומאוד פתוחה בין הצלב האדום לבין ישראל, שאני חושב שהיא חשובה מאוד לצלב האדום, לישראל ולשלום. אתה מגיע בשעה שבה אנו עוסקים באכזריות הבלתי נסבלת הזאת, כאשר גופות חיילינו ההרוגים מוחזקות ואפילו המידע עליהם לא משוחרר, ולא פחות חשוב מכך, יש לנו אזרחים ישראלים חסרי ישע וחפים מפשע המוחזקים בעזה, שאותם אתה ביקשת לבקר ואנו ביקשנו מידע אודותיהם, אבל לא. הם מוחזקים מוחזקים בצורה מאוד סגורה ואכזרית. אני מעריך את כל עזרתך וסיועך במאמץ הומניטרי זה אל מול אכזריותו של חמאס".

עוד באותו נושא

נתניהו לנשיא הצלב האדום: "אזרחינו מוחזקים בעזה באכזריות"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם נשיא הצלב האדום ודן עמו בסוגיית החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה 6 בספטמבר 2017. לע"מ/ קובי גדעון, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם מורה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ/ קובי גדעון

שלשום ביקרו אנשי הצלב האדום ברצועת עזה ונפגשו עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, מורה היה צפויה לדון עם סינוואר בשורת נושאים, ובהם הישראלים המוחזקים ברצועה.

מורה התייחס בדבריו היום במסיבת העיתונאים בירושלים, גם למשבר החשמל ברצועת עזה, ואמר כי הסיבה לו "ידועה לכולם". "ההשלכות ההומנטריות של המצב בעזה חמורות. בואו נדמיין את החיים בלי כמה שעות חשמל, בלי מערכות מים מתפקדות", אמר. "אנחנו קוראים לכל הצדדים הנוגעים בדבר למצוא פתרון למצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully