וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ל"גוש המזרחי": בית הדין האירופי חייב לקלוט פליטים

השופטים דחו את התנגדותן של הונגריה ושל סלובקיה, שסירבו לקבל את התכנית שעליה סוכם עוד לפני שנתיים לפיזור מבקשי המקלט בין חברות האיחוד. פחות מ-28 אלף איש פוזרו מאז - כ-130 אלף פחות מהרף שנקבע

עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי דחה היום (רביעי) את העתירה שהגישו כמה מדינות ממזרח אירופה נגד התכנית לפיזור פליטים ברחבי היבשת, שגובשה במהלך המשבר לפני שנתיים.

בית הדין האירופי לצדק דחה את טענותיהן של הונגריה ושל סלובקיה, שמתנגדות לתכנית הקובעת מכסות למדנות האיחוד. הונגריה לא קלטה לשטחה מבקש מקלט אחד מאז הוצגה התכנית ב-2015 במטר להקל על יוון ועל איטליה – המדינות שנושאות במירב הנטל.

פחות מ-28 אלף איש פוזרו ברחבי האיחוד במסגרת התכנית, בהשוואה ל-160 אלף הפליטים שעליהם הוסכם בספטמבר באותה שנה. התכנית התקבלה חרף הצבעת הנגד של הונגריה, סלובקיה, צ'כיה ורומניה. למרות זאת, בבריסל הדגישו כי התכנית מחייבת חרף התנגדותן, כשהונגריה התבקשה לקלוט 1,294 פליטים וסלובקיה 802 – שקיבלה כעשרה בלבד.

חיילים הונגרים ופולנים בגבול הונגריה-סרביה, רוזקה, הונגריה, ספטמבר 2016. AP
חיילים בגבול הונגריה/AP

בגרמניה, שקלטה כמיליון מהגרים ב-2015 וקידמה את התכנית, בירכו על ההחלטה. שר החוץ זיגמר גבריאל אמר כי על חברות האיחוד לציית לפסיקה ודרש פעולה מהירה מצדן. "תמיד אמרתי לשותפותינו במזרח אירופה כי יש להן זכות לברר סוגיות משפטיות אם יש להן ספק", מסר. "אבל עתה אני מצפה מהן לציית לפסיקה וליישם את ההסכמים ללא דיחוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully