וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל משבר הכותל: נתניהו לא יקיים אירוע עם הקהילה היהודית בניו יורק

6.9.2017 / 15:54

בניגוד לאירועים המתוכננים לראש הממשלה בביקוריו באמריקה הלטינית, הוא יימנע מאירוע דומה כשישהה בארה"ב לרגל עצרת האו"ם. זאת ברקע המתיחות עם יהדות ארה"ב סביב מתווה הכותל וחוק הגיור

צילום: צלמי וואלה!NEWS וערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון לקיים אירוע עם הקהילה היהודית בניו יורק במהלך ביקורו בארצות הברית בעוד כשבועיים - זאת בניגוד לאירועים גדולים שמתוכננים לנתניהו עם הקהילות היהודיות בארגנטינה ומקסיקו, שם יבקר נתניהו לפני הגעתו לניו יורק.

גורם יהודי-אמריקני בכיר אמר לוואלה! NEWS כי נתניהו צפוי לקיים פגישות אישיות עם חלק מהמנהיגים היהודיים, אך לא אירוע משותף. הגורם העריך כי על רקע המשבר החריף עם יהדות ארצות הברית סביב הקפאת מתווה הכותל וחוק הגיור, נתניהו מעדיף להימנע ממפגש גדול עם בכירי הקהילה.

בעבר, נתניהו נהג ללוות את ביקוריו השנתיים בעצרת האו"ם בניו יורק במפגש גדול עם ראשי ועידת הנשיאים - ארגון הגג המאגד כמעט את כל הארגונים היהודיים-אמריקניים - וראשי הפדרציות היהודיות. הפעם האחרונה שבה התקיים מפגש כזה בשולי עצרת האו"ם הייתה ב-2014, וב-2015 נתניהו נאם בפני באי הכינוס השנתי של הפדרציות היהודיות של ארצות הברית.

עם זאת, נתניהו נמנע מקיום מפגש כזה בנסיעתו לאו"ם בשנה שעברה, וגם כשביקר בוושינגטון בפברואר השנה לרגל פגישתו הראשונה עם הנשיא דונלד טראמפ - לא קיים מפגש עם ראשי הארגונים היהודיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וראשי הסיעות החרדיות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו ימריא ביום ראשון בערב לביקור בן עשרה ימים באמריקה הלטינית ובארצות הברית, שבמהלכו הוא צפוי לבקר בארגנטינה, בקולומביה ובמקסיקו, ולהיפגש עם מנהיגי מדינות אלה וגם עם נשיא פרגוואי, הורסיו קרטס, שיגיע לבואנוס איירס כדי לפגוש את ראש הממשלה. מדובר בביקור היסטורי ראשון של ראש ממשלה ישראלי באמריקה הלטינית, אחרי שהנשיאים חיים הרצוג ושמעון פרס ביקרו שם בעבר.

במהלך הנסיעה, שמטרתה חיזוק ההשפעה הישראלית במדינות הלטינית, נתניהו צפוי לקיים אירועים גדולים עם הקהילות היהודיות הגדולות והמשפיעות של ארגנטינה ומקסיקו, כפי שהוא נוהג לקיים כמעט בכל נסיעה מדינית. אחרי ארבעה ימים נתניהו יגיע לניו יורק, שם הוא צפוי להיפגש עם טראמפ ולנאום בעצרת הכללית של האו"ם. עם זאת, לא נקבע כל אירוע עם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית, שרבים מהם יושבים בניו יורק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

בחודשים האחרונים נוצר משבר חריף בין יהדות ארצות הברית וממשלת ישראל, זאת על רקע החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל - שהושג בתום משא ומתן של שלוש וחצי שנים בין נציגי הממשלה, הסוכנות היהודית, ראשי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים והפדרציות היהודיות בארצות הברית - ולקדם את חוק הגיור שקובע מונופול של הרבנות הראשית על כל נושא הגיבורים.

בתגובה למשבר, נתניהו הורה להקפיא את קידום חוק הגיור והוא מינה את השר לשעבר משה נסים לעמוד בראש וועדה שתדון בסוגיה, ובפועל החלו העבודות הפיזיות בשטח לבניית הרחבה השוויונית באזור קשת רובינסון הסמוך לכותל המערבי.

ואולם, ישנו נתק בין ראש הממשלה ובין ראשי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים - המייצגים יותר מ-60% אחוז מיהודי ארצות הברית, והמשבר נמשך. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, הזהיר בראיון לוואלה! NEWS בחודש שעבר כי "בכל יום שעובר, יש יותר ויותר יהודים שמוותרים על ישראל. המצב מחריף, ויש יותר ויותר צעירים שמתרחקים מאתנו, הופכים לאדישים ולא בטוחים שהם הולכים באותה דרך כמונו".

במקביל, נשיא הפדרציות היהודית, ג'רי סילברמן אמר בשבוע שעבר שיש לחזור להסכמות סביב מתווה הכותל כדי לסיים את המשבר. "כל דבר אחר מזה שולח מסר ליהדות העולם ומציב סימני שאלה סביב ההבטחה של ישראל להיות הבית של העם היהודי כולו", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

ח"כ נחמן שי, יו'"ר השדולה ליחסי ישראל-ארה"ב בכנסת, אמר בתגובה לפרסום: "תהיה זו טעות חמורה אם ראש הממשלה יימנע מלהיפגש עם המנהיגות המובחרת והמובילה של הקהילה היהודית החשובה ביותר בעולם. הוא חייב להאזין לדבריהם ויותר מכך, ללכת לקראתם. היעדר פגישות כאלה רק יחריף את המצב ויערערו את היחסים בין יהדות ארה"ב לבין ישראל".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "הלו"ז בניו יורק עדיין לא נקבע באופן סופי".

(עדכון ראשון: 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully