וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו מתקפות: נעצר תא טרור ניאו-נאצי של חיילים בריטים

6.9.2017 / 12:25

שוטרים עצרו ארבעה חיילים, בני 22 עד 32, בחשד לחברות בארגון הגזעני וההומופובי "הפעולה הלאומית" שהוצא מחוץ לחוק. הם חשודים שפעלו למימוש האידיאולוגיה הקיצונית שלהם, אך הובהר כי לא נשקפה סכנה לציבור

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ארבעה חיילים בריטים נעצרו אתמול (שלישי) בחשד לעבירות טרור בשל חברותם בארגון ניאו-נאצי- כך מסרו גורמים במשרד ההגנה ובמשטרה. היחידה ללוחמה בטרור בווסט מידלנדס מסרה כי שוטרים עצרו את ארבעת החיילים במרכז אנגליה, בשל החשד כי הם חברים בארגון "הפעולה הלאומית" – שהוצא מחוץ לחוק בממלכה, שמחזיק באידיאולוגיה גזענית, אנטישמית והומופובית.

הם חשודים כי תכננו פעולות טרור ונעצרו כחלק ממבצע מתוכנן, בהתבסס על מידע מודיעני. לא נמסרו פרטים נוספים פרט לכך שלא נשקפה סכנה לציבור. הרשויות ערכו פשיטות על כמה מבנים הקשורים למעצרם של הארבעה – בני 22 עד 32, שמוחזקים במעצר משטרתי.

"אנחנו יכולים לאשר שארבעה חיילים בצבא נעצרו בחשד לטרור בשל קשריהם לארגון ימין קיצוני", נמסר מצבא בריטניה.

חיילים של צבא בריטניה בעירק, מרץ 2003. Ian Jones, pool, AP
חיילים בריטים בעיראק/AP, Ian Jones, pool

ארגון "הפעולה הלאומית" נוסד ב-2013 והוא היה מקושר לרצח של חברת הפרלמנט ג'ו קוקס בשנה שעברה. הרצח האכזרי של חברת הלייבור, שבוע לפני משאל העם על הפרישה מהאיחוד האירופי, זעזע את הממלכה.

שרת הפנים אמבר ראד הוציאה מחוץ לחוק את הארגון לקראת משפטו של פעיל הימין הקיצוני תומאס מייר, שהורשע ברצח של קוקס ונשלח למאסר עולם. בית המשפט קבע כי הרצח בוצע כדי "לקדם אלימות התומכת בעליונות הגזע הלבן ומקושרת לנאציזם".

לפי משרד הפנים, באותה תקופה, הארגון פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעות התומכות ברצח של חברת הפרלמנט. חברות או תמיכה בארגון עשויות לגרור עד עשר שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully