וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלה מיוסרת בחתונה שאירגן הנשיא - האם היא באמת לא רצתה להיות שם?

6.9.2017 / 8:42

כולם נראו מאושרים בחתונת השנה של טג'יקיסטן, שאורגנה ע"י הנשיא אמומאלי רחמון, מלבד הכלה עצמה שהזעיפה פנים ולא הסכימה אפילו להסתכל על בעלה כשהוא ענד לה טבעת

צילום מסך

היום המאושר בחייה? אם נשפוט לפי התמונות - ממש לא. חתונה שנערכה בטג'יקיסטן כתוצאה משידוך שארגן לא אחר מנשיא המדינה אמומאלי רחמון, הוכרזה כ"חתונת השנה" והביאה המונים לחגיגות. היחידה שלא נראית מאושרת במיוחד מהמעמד היא הכלה עצמה, מרז'ונה האדוידודובה בת ה-22, שנראה כאילו הייתה מעדיפה להיות בכל מקום אחר מלבד לצידו של בעלה החדש, סעידשו אסרורוב בן ה-23.

אסרורוב, משורר ותומך נלהב של הנשיא רחמון, פגש אותו באירוע אחרי שהקדיש לו שיר קצר. כשרחמון גילה שאסרורוב עדיין רווק, הוא הורה לועדת השידוכים המוסלמית למצוא לו כלה במהירות האפשרית. האדוידודובה הייתה האפשרות המועדפת על אסרורוב והשניים נישאו תוך עשרה ימים מרגע הינתן הפקודה. בעוד החתן והאורחים נראים מאוד מאושרים מהשידוך המהיר, הכלה נראית אומללה ומסרבת לחייך או אפילו להביט בחתן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלה משפילה מבט בחתונתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

אלה שמלות הכלה המחרידות והמביכות ביותר שראיתם

לכתבה המלאה

אולם, לפעמים מראה יכול להטעות - כי מסתבר שעל פי המסורת הטג'יקית, לכלה למעשה אסור לחייך או ליצור קשר עין עם החתן כי הדבר יכול להעיד על קשר מוקדם בין השניים שאינו הולם לזוג שעדיין לא נישא. כן, המבט העצוב הוא רק חלק ממאפייני הטקס של החתונה הטג'יקית. בנוסף, אם הכלה תראה שהיא מאושרת ביום חתונתה, היא תפגע בכבוד משפחתה שכן היא צריכה להראות עד כמה היא עצובה לעזוב את משפחתה לטובת גבר אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי המסורת בטטג'יקיסטן אסור לחייך או להביט בחתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם עדיין מתקשים להאמין, האדוידודובה עצמה סיפרה לחדשות המקומיות שעל אף שמדובר בנישואים מאורגנים, לא הופעל עליה לחץ להתחתן עמו. בנוסף, היא שמחה למצוא גבר שיאפשר לה לעבוד ולהיות עצמאית אחרי חתונתם. שוב במסורת עסקינן: בטג'יקיסטן נהוג שהאישה מפסיקה לעבוד ברגע שהיא מתחתנת. בשביל הוריה של האדוידודובה זה היה התנאי היחיד לקיום החתונה הזאת, "השדכנים יצאו קשר עם הוריי והם הסכימו לתת לי להתחתן איתו בתנאי שאוכל להמשיך לעבוד", היא מספרת לטלוויזיה המקומית, "אני רוצה להמשיך לעבוד כאחות בבית החולים". אמה סיפרה שאסרורוב, מורה להיסטוריה במקצועו, היה המחזר הראשון שהסכים לתנאי הזה.

נישואים שכתוצאה משידוך נפוצים בג'יקיסטן המוסלמית, אם כי זה אירוע נדיר שהנשיא משמש בתפקיד הקופידון. אסרורוב הכיר וחשק באחות הצעירה מרחוק, אך השניים מעולם לא נפגשו עד יום חתונתם. השדכנים ניסו למצוא כלה במהירות כדי להשביע את רצונו של הנשיא, מיהרו לסמן את האדוידודובה ככלה פוטנציאלית ואישרו שהיא "נערה משכילה, מחונכת וראויה מהכפר גלזור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום המאושר בחייה? לא נראה ככה אבל בפנים היא זוהרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דילאפרוז מהמדליבה, סגנית יו"ר המחלקה לאידיאולוגיה של מחוז בוהטאר, הסבירה שהחתן מגיע ממשפחה עניה ולא יכל היה להרשות לעצמו את 'מחיר הכלה' הנפוץ בטג'יקיסטן. בשל התערבות הנשיא, המדינה שילמה את עלויות החתונה שעומדות על 1,400 ליש"ט, כשהכלה תפרה לעצמה את שמלת הכלה המסורתית לאירוע. "אסרורוב מגיע ממשפחה בעלת הכנסה נמוכה והוריו הפסיקו לעבוד", היא אמרה, "אירגנו עבורו את השידוך המסורתי וקנינו מתנות לכלה ולמשפחתה. אנחנו מכסים את כל הוצאות החתונה ונדאג לעזור גם למשפחתה של הכלה".

נשיא טג'יקיסטן אמומאלי רחמון. 8 ביולי 2015.. GettyImages
נשיא טג'יקיסטן, אמומאלי רחמון, בתפקיד קופידון/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדינה מממנת את עלויות האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully