וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללת חשאית וכוונת אוטומטית: נשקי העתיד של צה"ל נחשפים

5.9.2017 / 16:00

במערכת הביטחון שוקדים על שורת פיתוחים טכנלוגיים שאמורים לתת מענה לאיומי הטילים של איראן ולמנהרות חמאס, ואלו כוללים גם רחפנים ומשוריין משוכלל. צפו בכלי הנשק החדישים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין הפיתוחים החדשים ישנם גם רחפנים משוכללים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הביטחון חשף היום (שלישי) שורת פיתוחים טכנולוגיים חדשים, שאמורים לשנות את פני שדה הקרב העתידי ולענות על האתגרים שעמם יתמודד צה"ל בשנים הקרובות. בין כלי הנשק שחשף המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), מערכת "כדור ראשון" אלקטרו-אופטית לרובי סער, שאמורה לשפר משמעותית את יכולת הפגיעה כך שהירי מתבצע רק עם זיהו המטרה.

עוד בפיתוחים הבולטים שנחשפו על ידי משרד הביטחון נמצאת צוללת בלתי-מאוישת למשימות חשאיות, המכונה "קיסרון", וכן כלי רכב משוריין, "כרמל", שיתופעל על ידי שני לוחמים בלבד, וכן רחפנים מתקדמים.

ND המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון חשף שורה של פיתוחים לשדה הקרב העתידי. משרד הביטחון
"ישראל היא הראשונה בעולם שהשיגה הצלחות טכנולוגיות ראשונות"/משרד הביטחון

ראש מפא"ת, דני גולד, שתחתיו פועלים תשע יחידות ומנהלות, 25 מחלקות וכ-500 קצינים ואזרחים המנהלים כ-1,500 פרויקטים, אמר כי המחלקה מנסה לחזות את שדה הקרב העתידי מבחינת האיומים והטכנולוגיה. "לדוגמה, איום הטילים המדויקים, היה ברור לפני עשר שנים שזה יגיע", אמר. הוא הוסיף כי האיומים המתרחבים כוללים זליגה של אמצעי לחימה מתקדמים למזרח התיכון, שיפור דרמטי ביכולות הפיתוח באיראן ובמדינות נוספות, לוחמת סייבר ולוחמה תת-קרקעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוללת בלתי-מאוישת למשימות חשאיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המטרות, לדבריו, כוללות אטימה של הגבולות מפני איומים כמו טילים, מל"טים, מנהרות וטרור עממי ביהודה ושומרון. "ישראל היא הראשונה בעולם שהשיגה הצלחות טכנולוגיות ראשונות", אמר גולד על איום המנהרות. "עד היום בחנו יותר ממאה פתרונות שונים. יש בשלות טכנולוגית שלא פותרת הכול ב-100%. יש אמצעים שחלקם מנוסים בשטח".

הוא הוסיף כי נרשמה התקדמות משמעותית גם בתחום הסייבר, בטכנולוגיות לזיהוי פנים בווידאו ובלוויינים. "אנחנו שותפים למהלך מאוד רחב, חוצה משרדי ממשלה לגיבוש תקציב רב-שנתי ללוויינים כחול לבן, שאני מקווה שיובא בזמן הקרוב לאישור הממשלה", אמר. "התקציב נועד להבטיח שיגור של לוויין ישראלי אחת לכמה שנים. עד היום שיגרנו 22 לוויינים. התמונות שקיבלנו מהלוויין אופק 11 הן מהטובות ביותר שקיבלנו אי פעם מלוויין ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully