וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרה פה אחד: אסתר חיות מונתה לנשיאת בית המשפט העליון

הוועדה לבחירת שופטים מינתה את חיות, בת 64, במקומה של נאור, שהגיעה לגיל פרישה, ואת חנן מלצר לסגנה. הם ייכנסו לתפקיד בחודש הבא. נתניהו בירך, אך השר לוין תקף: "הליך בחירה פיקטיבי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינויים בעליון. חיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה לבחירת שופטים בחרה היום (שלישי) פה אחד את השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון ואת השופט חנן מלצר למשנה לנשיאה. הם יושבעו לתפקידם בסוף אוקטובר, עם פרישתה של נשיאת העליון הנוכחית מרים נאור. חיות תהיה בתפקיד עד 2023, אז ימלאו לה 70 - גיל הפרישה לשופטים.

המשוררת שהפכה ל"מטאור משפטי"

בפסקי דינה של חיות, בת 64 שהתקדמה בבתי המשפט השלום והמחוזי בתל אביב, ניתן למצוא קטעים שעמם יוכלו להזדהות אנשי ימין השואפים להגביל את כוחו של בית המשפט העליון, לצד פסיקות ליברליות שהיו זוכות לשבחים דווקא בקצה השני של המפה הפוליטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיון הוועדה לבחירת שופטים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את חיות. "ראש הממשלה מודה לנשיאה היוצאת, השופטת מרים נאור, על שנים ארוכות שבהן שירתה את מערכת המשפט בישראל במסירות, בנאמנות ובמקצועיות", נמסר מלשכתו. "מערכת המשפט בישראל היא מן המוערכות בעולם ועושה רבות לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל כדמוקרטיה שומרת חוק, ומעמדו של צה"ל כצבא מוסרי ראשון במעלה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את חיות. "זו לא רק הברכה שלנו, זו הברכה של העם כולו, במדינה הכל כך מיוחדת שלנו. את תשבי על אחד הכיסאות המאתגרים ביותר. כיסא עם אחריות רבה. אני מלא הערכה לדרך בה את צועדת שנים רבות ואני יודע שזכינו בנשיאה שנתכבד בה לדורי דורות", אמר ריבלין. לדבריו, "כציוני אדוק וכיהודי מבטן ומלידה, אני סבור שאין פער בין מדינה יהודית-ציונית למדינה דמוקרטית. אני יודע שאנחנו מוכיחים זאת יום יום, בין היתר בעזרת המוסדות האיתנים שעומדים לרשות מדינת ישראל".

מנגד שר התיירות יריב לוין, שמרבה לתקוף את מערכת המשפט, ביקר בחריפות את הליך הבחירה של חיות. "הגיע הזמן למעשים ובראשם מהלך נחוש לשינוי מן היסוד של שיטת בחירת השופטים, כדי שהציונות והיהדות ישובו למקום הראוי להם בסולם הערכים המשפטי", אמר. לדבריו, "היום שוב מונתה נשיאה לבית המשפט העליון בהליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי שהשופטים עצמם מרבים לכתוב עליהם בפסיקותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully