וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה העבירה משגר לטילים בין יבשתיים לחופה המערבי

לפי דיווח בעיתון בקוריאה הדרומית, המדינה המבודדת עשתה צעד נוסף המגביר את המתיחות מול ארצות הברית. עוד דווח כי חיל הים של צבא קוריאה הדרומית ערך תרגיל עם אש חיה כהרתעה לצפון

קוריאה הדרומית שיגרה טילים בליסטיים במסגרת תרגיל. רויטרס
תרגיל של צבא קוריאה הדרומית, אתמול/רויטרס

קוריאה הצפונית זוהתה מעבירה משגר טילים בין יבשתיים לעבר החוף המערבי שלה - כך אמר הלילה (שלישי) גורם לא מזוהה לעיתון היומי בדרום קוריאה "אסיה ביזנס". זאת, על רקע המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון בעקבות הניסוי הגרעיני האחרון שערכה המדינה המבודדת. כמו כן, ברקע זה דווח כי חיל הים של צבא קוריאה הדרומית ערך הלילה תרגילים באש חיה כאזהרה לצפון, בהמשך לתרגיל בטילים בליסטיים שערך הצבא אתמול. בהודעת הצבא נמסר כי התרגיל דימה תקיפה של האזור שבו בוצע הניסוי הגרעיני של פיונגיאנג. בתרגיל מטוסי קרב של קוריאה הדרומית שיגרו טילי אוויר-קרקע לעבר מטרות, וטילים בליסטיים נורו לעבר הים. לפי דיווח נוסף הלילה, ברקע המשבר יפן עובדת על תכנית לפינוי המוני של כ-60 אלף אזרחיה המתגוררים או מבקרים בקוריאה הדרומית.

קוריאה הצפונית הכריזה בתחילת השבוע כי ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן, הניסוי הגרעיני השישי שעורכת המדינה המבודדת חרף הסנקציות הבינלאומיות והאיומים מצד ארצות הברית. לטענת פיונגיאנג, היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי, התקדמות שעלולה לאיים באופן ישיר על שטחה של ארצות הברית. בוושינגטון טרם אישרו כי אכן מדובר בניסוי מוצלח או את טיבו.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה לאחר הניסוי כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "מתחנן למלחמה". בדיון במועצת הביטחון של האו"ם אמרה היילי כי ארצה אינה מעוניינת במלחמה אך סבלנותה של וושינגטון מוגבלת. "יש לנקוט את צעדי הענישה החמורים ביותר", קראה.
לדברי היילי טפטוף הסנקציות שמטילה מועצת הביטחון מאז שנת 2006, לאחר ניסוי הגרעין הראשון שערכה המדינה המבודדת, אינו מועיל. "חרף מאמצינו תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית היא עתה מתקדמת יותר מסוכנת יותר ממה שהיית בעבר", הוסיפה. היילי אמרה עוד כי תפיץ נוסח להחלטה נגד פיונגיאנג בין חברות מועצת הביטחון במטרה להעלותה להצבעה ביום שני בשבוע הבא.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, 07 אפריל 2017. רויטרס
הזהירה כי מנהיג צפון קוריאה: "מתחנן למלחמה", היילי/רויטרס

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שוחח עם עמיתו מקוריאה הדרומית מון ג'ה-אין והסכים עימו על הסרת המגבלה על יכולות הטילים של ארצו. על פי הסכם בין שתי המדינות הטילים שבהם משתמש הצבא הדרום קוריאני מוגבלים לראשי קרב במשקל של עד חצי טון. זאת, בהמשך לסיכום העקרוני בין וושינגטון לסיאול בנושא שהושג בשיחה בין שני המנהיגים ביום שבת, בעקבות שיגור הטיל שערכה פיונגיאנג בשבוע שעבר. בהודעת לשכתו של מון נמסר כי בשיחתו היום עם טראמפ הסכימו השניים כי הגיעה העת להטיל סנקציות חריפות ככל שניתן ולהגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית. עוד נמסר כי על האו"ם לשקול עצירת משלוחי הנפט לפיונגיאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully