וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של ברגותי: ישראל אסרה עליי לבקר אותו עד לשנת 2019

4.9.2017 / 23:30

אשתו של בכיר פתח הנושא בחמישה מאסרי עולם בישראל טענה כי בשל חלקו של בעלה בשביתת האסירים האחרונה נשללו היתרי הביקורים שלה ושל בני משפחתה. דובר שב"ס אישר כי האיסור הוטל "מטעמי ביטחון"

צילום: שירות בתי הסוהר, עריכה: שמרית גולדשטיין

פדווה ברגותי אשתו של בכיר פתח מרואן ברגותי שנידון חמישה מאסרי עולם בכלא בישראל בגין חלקו בתכנו פיגועים רצחניים אמרה הערב (שני) כי נאסר עליה לבקרו עד לשנת 2019. לדבריה של ברגותי היא הגיעה היום לבקר את בעלה בבית הכלא שם נמסר לה על האיסור, שהוטל בשל חלקו בשביתת הרעב שקיימו האסירים הביטחוניים בחודשים אפריל ומאי השנה. לדבריה, ישראל שללה ממנה ומבני משפחתה את האישורים להיכנס לתחומיה על מנת לבקרו.

דובר שב"ס אסף ליברטי אישר כי על ברגותי נאסר לבקר את בעלה בכלא "מטעמי ביטחון", בעקבות שביתת הרעב. השביתה שנערכה במשך 40 יום הסתיימה ב-27 במאי לאחר שהאסירים הגיעו להסכמות עם שב"ס על דרישותיהם, שכללו בין היתר הוספת ביקור חודשי של בני משפחותיהם, הוספת טלפונים ציבוריים בבתי הכלא, החזרת הלימודים האקדמיים לאסירים ועוד.

מרואן ברגותי, 2012. AP
יזם את שביתת האסירים אך תועד אוכל בתאו. מרואן ברגותי/AP

ברגותי, הנושא בנוסף לגזר דינו בעונש של 40 שנות מאסר נוספות, היה מי שיזם והוביל את השביתה, שהחלה ב-17 באפריל, ב"יום האסיר הפלסטיני". במהלך השביתה העביר לשב"ס מכתב שעליו חתם "בשם כל האסירים הביטחוניים השובתים" ובו 19 סעיפים הנוגעים לדרישות האסירים. בשב"ס דחו בתחילה את המכתב ובתגובה הפסיק ברגותי לשתות מים.

במשך מרבית השביתה הושם ברגותי בבידוד מלא ולא ניתן לו להיפגש עם עורכי דינו. כשלושה שבועות לאחר שהחלה השביתה פרסם שב"ס סרטון שצולם בתאו של ברגותי ובו הוא נראה אוכל חטיף "טורטית" - בטענה כי הפר את שביתת הרעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully