וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת בתים ומניעת אוכל: המאבק הרצחני של מיאנמר נגד המיעוט המוסלמי

כ-90 אלף איש מבני הרוהינגיה נמלטו לבנגלדש מאז פרוץ סבב האלימות האחרון בין כוחות הביטחון לחמושים, והאו"ם מזהיר מפני משבר הומניטרי. תמונת לוויין חושפת את ההרס שמבצעת הממשלה, שטוענת כי זאת לחימה לגיטימית בטרור

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כ-90 אלף מבני המיעוט המוסלמי רוהינגיה נמלטו לבנגלדש מאז פרץ בחודש שעבר סבב אלימות נוסף במיאנמר - כך הודיע היום (שני) האו"ם. זאת בזמן שבו סוכנויות הסיוע והקהילות המקומיות מתקשות לעמוד בגל הפליטים החדש שמצטרף למאות אלפים שברחו למדינה במהלך עימותים קודמים.

שפיכות הדמים במדינת ראקין שבצפון-מערב המדינה החלה בעקבות מתקפה של חמושים מקרב הרוהינגיה על עשרות עמדות משטרה ובסיס צבא. כ-400 בני אדם נהרגו בקרבות ובמתקפת הנגד של הצבא, שמאשים את המורדים בשריפת בתים ובמותם של אזרחים.

עם זאת, ארגוני זכויות אדם ופליטים שברחו מאזורי הקרבות מאשימים את כוחות הביטחון של המדינה הבודהיסטית בקמפיין שיטתי נגד הרוהינגיה, מיעוט המונה כמיליון בני אדם ומשולל זכויות. בתמונת לוויין שפרסם ארגון משמר זכויות האדם נראים מאות בתים שרופים בכפר צ'אין קאר לי.

תמונת לווין של כפר רוהינגה שרוף בצפון מערב מיאנמאר, ספטמבר 2017. אתר משמרת זכויות האדם, אתר רשמי
מאות בתים נשרפו. כפר משוטח של הרוהינגיה/אתר רשמי, אתר משמרת זכויות האדם

היחס לרוהינגיה, שמוגדרים על ידי הרשויות במיאנמר מהגרים בלתי-חוקיים מבנלגדש, הוא האתגר הגדול ביותר עד כה עבור מנהיגת המדינה אונג סן סו צ'י, שמואשמת על ידי המערב בכך שהיא אינה עושה מספיק כדי להגן על המיעוט הנרדף. כלת פרס נובל לשלום, שהייתה במעצר בית במשך כ-15 שנה כשנלחמה למען דמוקרטיה ונגד החונטה הצבאית, נתונה ללחץ רב מצד מדינות מוסלמיות, כמו בנגלדש, אינדונזיה, פקיסטן וטורקיה. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אף האשים את מיאנמר ברצח עם.

מיאנמר טוענת כי היא מנהלת מאבק לגיטימי נגד "טרוריסטים" האחראים לסדרת מתקפות נגד כוחות הביטחון מאז אוקטובר האחרון. עם זאת, לפי דיווח של הגרדיאן, המדינה מונעת מכל סוכנויות הסיוע של האו"ם להעביר משלוחים חיוניים של מזון, מים ותרופות לאלפי תושבים שנקלעו לקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully