וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים על המתווה של נתניהו: "קרבות קרדיטים על הגב השבור שלנו"

3.9.2017 / 14:34

מטה המאבק דחה נחרצות את המתווה שהציע נתניהו, ולפיו קצבאותיהם יועלו בפעימות ובאופן דיפרנציאלי. "נמשיך להיאבד עד שהקצבה תושווה לשכר המינימום, בפעימה אחת, לבסיס הקצבה, באופן שוויוני - כולל ילדים"

צילום: הצעירה נחמיאס

מטה מאבק הנכים דחה היום (ראשון) נחרצות את המתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר, ולפיו תקציב הנכים יגדל בתוך ארבע שנים בארבעה מיליארד שקל, הכנסתם נכים שלא מסוגלים לעבוד לא תפחת מ-3,200 שקל לחודש ולא פחות מ-,4000 עבור נכים קשים, ולא תקוזז קצבתו של נכה שעובד עד שכר של 4,200 שקל בחודש.

"המתווה הזה יותיר יותר מ-150 אלף בני אדם מתבוססים בקצבת עולב שאינה מאפשרת חיים", נמסר ממטה המאבק. "לא נותיר פצועים בשדה הקרב של הפוליטיקאים, ולא ניתן לעשות קרבות הורדות ידיים של קרדיטים על הגבות השבורים שלנו. אנו נמשיך להיאבק עד שקצבת הנכות תושווה לשכר המינימום, בפעימה אחת, לבסיס הקצבה, באופן שוויוני, כולל ילדים עם מוגבלות".

עשרות נכים מקיימים הפגנה בכיכר רבין 31/8/17. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הנכים בתל אביב, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

המתווה של נתניהו מבוסס על מסקנותיו של יו"ר הוועדה להעלאת קצבאות הנכים, פרופ' אבי שמחון, שגורס כי העלאת קצבאות הנכים תיעשה באופן דיפרנציאלי ולא אוניברסאלי, כך התקציב יעלה בארבעה מיליארד שקלים לארבע השנים הקרובות, וקצבת הנכות לנכים קשים בלבד תגיע ל-4,000 שקלים בחודש. הנכים שיקבלו את התוספת לקצבה הם רק אלו שנקבעו עבורם 90% נכות לפחות, והיא תיכנס לתוקפה כבר בינואר 2018. בנוסף, יחולקו תקציבי המתווה באופן דיפרנציאלי בין נכים קשים ולא קשים וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום.

בניגוד למתווה שמחון, המתווה של קודמו בתפקיד, פרופ' ירון זליכה, עסק בהעלאה אוניברסאלית של כל הקצבאות לסך של 4,000 שקלים ללא הבדל בגודל הנכות. נוכחותו של זליכה בוועדה היא בגדר סדין אדום במשרד ראש הממשלה, ולפיכך פנה נתניהו אל שמחון כדי שיגיש הוא את המלצותיו. הנכים דורשים במאבקם להעלות את גובה הקצבאות לשכר מינימום. לפי המתווה של שמחון, לא רק שהקצבאות לא מושוות לסכום הזה - אלא גם מחולקות באופן לא שוויוני בין הנכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully