וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בספר חדש: "נפגשתי עם פסיכולוגית יהודייה במשך חצי שנה"

2.9.2017 / 21:13

פרנציסקוס, התומך בפתיחות רבה יותר בכנסייה הקתולית, חשף כי במהלך שנות ה-70, פגש מדי שבוע פסיכולוגית "שעזרה לו מאוד". בקטעים שפורסמו מהספר, הוא תקף גם כמרים מחמירים, וכינה אותם "חולים"

האפיפיור פרנציסקוס, אוגוסט 2017. רויטרס
דיבר עם הפסיכולוגית שלו לפני מותה. האפיפיור/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס נפגש עם פסיכולוגית יהודייה פעם בשבוע במשך חצי שנה בשנות ה-70, בחוויה שאותה הגדיר מועילה – כך סיפר מנהיג הכנסייה הקתולית בסדרת ריאיונות לסוציולוג הצרפתי דומיניק וולטון, שקטעים מהם פורסמו אתמול (שישי) בעיתון לה פיגארו.

"במשך שישה חודשים, הלכתי אליה פעם בשבוע כדי לשפוך אור על דברים מסוימים. היא הייתה טובה מאוד, ומקצועית מאוד, והיא תמיד נשארה במקום הנכון", סיפר האפיפיור בן ה-80, שהוסיף כי הוא היה בן 42 אז. "היא עזרה לי המון".

שמה של הפסיכולוגית לא פורסם בקטעים מהספר וגם לא הסיבות שבגינן הוא נפגש עמה. פרנציסקוס סיפר כי היא התקשרה אליו כשהייתה על ערש דווי, "לא בשביל תפילה, מאחר שהיא הייתה יהודייה, אלא בשביל דו-שיח רוחני".

האפיפיור, שפועל למען פתיחות רבה יותר בכנסייה הקתולית המסוגרת, ביקר "כמרים מיושנים, שחוששים מתקשורת". לדבריו, "זו סוג של קנאות דתית. כשאני פוגש כאלו, במיוחד את הצעירים שבהם, אני אומר לעצמי שהם חולים. במציאות, הם מחפשים ביטחון".

הספר, "האפיפיור פרנציסקוס: מפגשים עם דומיניק וולטון, פוליטיקה וחברה" צפוי לראות אור ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully