וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נפגש עם נפגעי הסופה ביוסטון: "אנחנו כאן אתכם"

נשיא ארה"ב נחת בעיר שניזוקה קשות מהסופה "הארווי" ונפגש יחד עם הגברת הראשונה עם נפגעי הסופה, שגבתה את חייהם של כ-40 בני אדם. "אנחנו חותמים על הרבה מסמכים כדי להשיג כסף", אמר במרכז החירום הגדול בעיר, שם הגיש אוכל והצטלם עם מתנדבים

עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש אמש (שבת) עם נפגעי הסופה "הארווי" ביוסטון, טקסס, והבטיח כי הממשל פועל כדי להאיץ את מאמצי השיקום של העיר שנפגעה קשות מהסופה בימים האחרונים.

טראמפ, המלווה בגברת הראשונה מלניה טראמפ, ביקר בשבוע שעבר בעיר אחרת במדינה הדרומית, אך לא במוקדי השיטפונות כדי לא להפריע לצוותי החירום. הוא ספג ביקורת על כך שנמנע מפגישות עם תושבים בביקורו באזור, מיוסטון ימשיך הנשיא ללייק צ'ארלס, לואיזיאנה, שגם בה הכתה הסופה "הארווי".

"אנחנו כאן אתכם, אנחנו כאן אתכם מחר ונהיה אתכם בכל יום לאחר מכן, כדי לשקם ולבנות מחדש", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו לאחר הנחיתה. בהמשך, הוא הגיע למרכז החירום הגדול ביותר בעיר, חילק מזון, התחבק, נישק ושיחק עם ילדים ששוהים במקום.

לקריאה נוספת על הסופה הארווי
מושל טקסס: "השיקום מהארווי ייקח שנים"; הוריקן נוסף בדרך לקאריביים
טראמפ יתרום מיליון דולר מהונו האישי לנפגעי הסופה "הארווי" בטקסס

נשיא ארה"ב טראמפ במרכז לנפגעי הסופה הארווי בעיר יוסטון, 2 בספטמבר 2017. רויטרס
הרבה להצטלם עם המתנדבים. דונלד ומלניה טראמפ מחלקים מזון במרכז הסיוע/רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו מלניה ממריאים מוושינגטון ליוסטון, 2 בספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ והגברת הראשונה מלניה בדרך ליוסטון/רויטרס

במהלך הסיור במרכז, אמר טראמפ לכתבים כי הממשל מתקדם במהירות כדי לספק את הסיוע הנדרש לאזור. "אנחנו חותמים על מסמכים רבים כדי לשחרר את הכסף", אמר. טראמפ נראה ניחוח בזמן שהצטלם עם מתנדבים במרכז החירום ושוחח עם תושבים שנעקרו מבתיהם לצדו של המושל גרג אבוט.

כבר עתה נחשבת הסופה "הארווי" לאחד מאסונות הטבע היקרים ביותר בתולדות ארצות הברית, והבית הלבן כבר ביקש תוספת מהקונגרס בסך 7.8 מיליארד דולר. לפחות 47 בני אדם איבדו את חייהם בשיטפונות העזים, ומניין הקורבנות עלול לעלות עם ירידת מפלס המים שנותרו גבוהים באזורים רבים.

רחובות מוצפים ביוסטון, טקסס, ארצות הברית אחרי הסופה "הארווי". רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
נזקי ענק. שיטפונות ביוסטון/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

אתמול הבהיר המושל כי מאמצי השיקום יימשכו שנים רבות וייתכן שהמדינה תזדקק ליותר מ-125 מיליארד דולר. על אף שחלק מהתושבים כבר הורשו לשוב לבתיהם, כ-43 אלף איש עדיין שוהים במקלטים זמניים.

הלילה אירע פיצוץ נוסף במפעל הכימי בעיר קרוסבי הסמוך ליוסטון. שריפה פרצה בעקבות הפיצוץ, אך לא היו נפגעים. תושבים באזור הונחו שלא להתקרב לאזור המפעל, שכבר חווה שני פיצוצים ביום חמישי בעקבות המים הרבים שגרמו לשיבושים במערכות הקירור ששמרו על החומרים הכימיים.

(עדכון ראשון: 19:56)

הריסות ברחובות יוסטון, ארה"ב, בעקבות הסופה הארווי, 2 בספטמבר 2017. רויטרס
הריסות ברחובות יוסטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully