וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לבית המשפט העליון של ארה"ב: הפסיקו את הספירה בפלורידה

24.11.2000 / 18:53

בוש דורש לבטל את ההחלטה בפלורידה שקבעה כי תוצאות הספירה הידנית יכללו בספירה הכללית; מפלה לגור: מחוז במיאמי החליט להפסיק את הספירה; תוצאות ביינים של הספירה הידנית: גור צמצם את הפער לפחות מ-700 קולות; דיק צ'ייני, סגנו של בוש שוחרר מבית החולים

פרקליטיו של המועמד הרפובליקאי לנשיאות, ג'וג' וו.בוש עתרו היום לבית המשפט העליון בוושינגטון, בבקשה למנוע את הכללתם של קולות הספירה הידנית החוזרת במספר מחוזות בפלורידה, במניין הכללי של הקולות במדינה.

עורכי הדין הגישו את הטפסים בתגובה לעתירה שהגיש המועמד הדמוקרטי אל גור לבית המשפט העליון בוושינגטון, אתמול. "זהו מקרה ייחודי, בעל משמעות רבה לאומה ולחוקה", טענו פרקליטיו של בוש בהסבירם את חשיבות העתירה. בית המשפט צריך להחליט עכשיו האם לדון בתביעות הצדדים, או לדחות אותן על הסף.

החלטת בית המשפט תכריע ככל הנראה את הבחירות לנשיאות ה-43 במספר של ארצות הברית. המרוץ צמוד יותר מאי פעם - ברגע זה מוביל המועמד הרפובליקאי ב-930 קולות בלבד, בספירה במדינת פלורידה. המועמד שיזכה בבחירות בפלורידה יגיע לבית הלבן.

גם סגן הנשיא גור נחל מפלה כשבית המשפט בפלורידה דחה את עתירתו נגד ההחלטה במחוז "מיאמי דייד" להפסיק את הספירה ידנית. גור מנהל כעת מירוץ נגד הזמן כשעל פי הפסיקה בפלורידה התוצאות הרשמיות יוכרזו ביום ראשון בחצות, שעון ישראל, ויכללו את הקולות שיספרו ידנית עד אז. כעת מוביל בוש, כאמור ב-930 קולות אך על פי הספירה הידנית עד כה צמצם גור את הפער ב-266 קולות.

סגנו של בוש, דיק צ'ייני, המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן נשיא ארה"ב, שוחרר היום מבית החולים לאחר שעבר התקף לב קל, ביום רביעי.

"אני בדרכי הביתה", אמר צ'יני, בן ה-59, במסיבת עיתונאים קצרה שערך בלובי בית החולים ג'ורג' וושינגטון, בבירה האמריקאית.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully