וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של 80 שנה: ניצול השואה בן ה-93 חגג בר מצווה

1.9.2017 / 10:45

מסיבת הגעתו לגיל מצוות של שלום שטמברג נדחו בגלל המתח ששרר בפולין לפני מלחמת העולם השניה. חייו השתנו לתמיד כשנשלח עם משפחתו לגטו ורשה והיה היחיד שנשאר בחיים לאחר השואה. חתן בר המצווה השלים מעגל כשקרא בתורה ורקד בחברת משפחתו וחבריו

ניצול השואה שלום שטמברג חוגג בר מצווה בחיפה. רויטרס
חתן בר המצווה בחגיגות/רויטרס

80 שנה אחרי שנמנע ממנו לחגוג את בר המצווה, זכה אתמול (חמישי) ניצול השואה שלום שטמברג בן ה-93 לרגע המרגש, כשהוא מוקף בבני משפחתו ובחברים בחיפה. שטמברג נולד בוורשה בירת פולין בשנת 1924 ובעת שאמור היה לחגוג בר מצווה בשנת 1937, שררה בקהילה היהודית אווירה קשה בשל החשש מפלישה גרמנית, והחגיגות נדחו. לאחר פלישת גרמניה לפולין, שהתרחשה היום לפני 78 שנים, הוכנסו הוא ומשפחתו לגטו ורשה. בניגוד לרוב משפחתו, הצליח שטמברג לשרוד את השואה כשעבד בתור חשמלאי המפעל.

צוערי המשטרה אספו את שטמברג מביתו שבחיפה, והביאו אות לבית כנסת בעיר לקול תשואותיהם של בני משפחתו והאורחים. בר המצווה קיבל טלית חדשה וקרא בספר התורה והצטרף אחר כך לריקודים, ביחד עם אשתו. "עדיין לא השלמתי את כל משימותי", אמר שטמברג הנרגש. הוא סיפר כי בכוונתו להרצות ולספר על זוועות המלחמה, החיים במחנות תחת המשטר הנאצי והדרך שבה הצליח לשרוד, שלא כמו הוריו וחמשת אחיו. "החיים בגטו היו קשים מאוד, זה היה מאבק יומיומי, בתחילה כלל לא דיברתי בגלל שנשארתי ילד בן 13 בתנאים קשים", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: "איראן חשפה את פרצופה האמיתי בחידוש הקשרים עם חמאס"
המשבר מחריף: ארה"ב סוגרת את הקונסוליה הרוסית בסן פרנסיקו
נתניהו חשף: שוחחתי על בסיס שבועי עם אדלסון ועורך "ישראל היום"

ניצול השואה שלום שטמברג חוגג בר מצווה בחיפה. רויטרס
רוצה לספר על זוועות המלחמה. שטמברג מונף על הכסא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully