וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: לפחות 100 הרוגים בהתקפת המורדים המאואיסטים

53 מתוכם - שוטרים; הערכה: ב-6 השנים האחרונות נהרגו בסכסוך כ-7,000 איש; המורדים רוצים רפובליקה קומוניסטית במקום המונרכיה החוקתית; סגן ראש הממשלה: האלימות לא תוביל לשום מקום

לפחות 100 בני אדם נהרגו היום במהלך גל התקפות של המורדים המאואיסטים בנפאל, מתוכם 53 אנשי ביטחון. באתר הבי.בי.סי דווח כי ההתקפה אירעה במספר מוקדים ממערב לבירה קטמנדו. בשטח נתגלו גופותיהם של 55 מורדים. גל ההתקפות החל ככל הנראה בעקבות המאמצים להגיע להסכם השלום לאחר שש שנות מאבק עקובות מדם. ההתקפה אירעה לאחר שבוע בו ניהלו המורדים קמפיין אלים להפלת המונרכיה הנפאלית.

השלטונות מסרו כי 24 שוטרים נהרגו בהתקפה על תחנת משטרה בטארקוקוט, המרוחקת כ-150 ק"מ מהבירה. בתקרית אחרת נהרגו לפחות 28 אנשי ביטחון ו-55 מורדים בעיר ההררית קהלנגה.

בשנה האחרונה מנהל צבא נפאל מבצעים נרחבים נגד המורדים המאואיסטים, המבקשים להקים רפובליקה קומוניסטית במקום המונרכיה החוקתית. במקביל הגבירו המורדים את התקפותיהם, והרגו יותר מ-100 אנשי ביטחון בחודשים האחרונים. אתמול רצחו המאואיסטים חבר פרלמנט לשעבר. ההערכה היא כי בשש שנות מאבקם של המורדים המאואיסטים נהרגו עד כה 7,000 בני אדם. רובם נהרגו מאז שהמלך גיאנדרה הכריז על מצב חירום במדינה בחודש נובמבר שעבר.

סגן ראש הממשלה, באדרי פראסאד מנדאל, אמר כי הממשלה פועלת עם ארגוני זכויות אדם להשיג קשר עם המאואיסטים לתחילת שיחות שלום. "האלימות לא תביא את המאואיסטים לשום מקום", אמר לכתבים. "עליהם להיענות להצעתנו בחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully