וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההרס שזרעה בטקסס: הסופה "הארווי" מכה בלואיזיאנה

30.8.2017 / 15:53

אחרי השיטפונות הכבדים ששיתקו את יוסטון וטקסס, הסופה מתקדמת לעבר לואיזיאנה השכנה שבה כבר התפנו מאות תושבים מאחת הערים. "אנחנו אנשים נחושים מאוד, נשרוד. נדאג אחד לשני כאן בטקסס ובלואיזיאנה"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

הסופה "הארווי" החלה להכות היום (רביעי) במדינת לואיזיאנה, אחרי שגמרה לשיאי גשם היסטוריים בטקסט השכנה שהובילו להצפות קטלניות ולשיתוק מרכז האנרגיה של ארצות הברית בעיר יוסטון. הסופה, שהחלה ביום שישי כהוריקן החזק ביותר שפוגע בטקסס זה יותר מ-50 שנה גרמה למותם של לפחות 17 בני אדם ועשרות אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם. הנזק מוערך עד כה בעשרות מיליארדי דולרים, נתון שהופך את הארווי לאחד מאסונות הטבע היקרים ביותר בתולדות ארצות הברית.

אחרי חמישה ימים של גשמי זלעפות ביוסטון, העיר הרביעית בגודל אוכלוסייתה בארצות הברית, התחזיות סוף סוף צופות הקלה מסוימים עם התקדמותה של הסופה מעבר למפרץ מקסיקו בהמשך היום.

הארווי חדר למדינת לואיזיאנה במרחק של 52 ק"מ מדרום ללייק צ'ארלס. הוא צפוי להמטיר בין 7.5 ל-15.5 סנטימטרים של גשם באזור שנמצא כ-200 ק"מ ממזרח ליוטסטון כמו גם בדרום-מערב לואיזיאנה.

הסופה הארווי מוסיפה להשתולל בטקסס, ארה"ב , 30 באוגוסט 2017. רויטרס
התחזיות צופות הקלה. מסוק בשמי יוסטון המוצפת/רויטרס
הסופה הארווי מוסיפה להשתולל בטקסס, ארה"ב , 30 באוגוסט 2017. רויטרס
פרה בשיטפונות באזור יוסטון/רויטרס

ראש עיריית לייק צ'ארלס, ניק האנטר, אמר לרשת CNN כי כמה מאות בני אדם כבר חולצו מבתיהם בעיר, שם גובה המים כבר מגיע עד לברכיים. "אנחנו אנשים נחושים מאוד. נשרוד. נדאג אחד לשני כאן בטקסס ובלואיזיאנה", אמר. "אבל אנחנו כן צריכים עזרה מהממשל הפדרלי, בעלי הבתים האלו והאנשים שנעקרו מבתיהם. זה הולך להיות הצורך הגדול ביותר שלנו".

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, הארווי צפוי להיחלש עם התקדמותו בכיוון צפון-מזרח. "אנחנו לא נתמודד עם זה עוד למשך זמן רב, הסופה תגביר את המהירות שלה ותסתלק מכאן", אמר דונלד ג'ונס, מטאורולוג בשירות המוצב בלייק צ'ארלס.

עם זאת, כמעט שליש ממחוז האריס, שכולל גם את יוסטון, מוצף במים – שטח שגדול פי 15 ממנהטן. ככל הנראה, יידרשו ימים רבים עד שמי השיטפונות, שזרמו מסכרים שעלו על גדותיהם, ישקעו. הרשויות מתכננות לשכן באופן זמן כ-19 אלף איש, כשעוד אלפים צפויים להימלט. קרוב ל-49 אלף בתים ניזוקו במהלך הסופה, בהם אלף שנהרסו לחלוטין.

הסופה הארווי מוסיפה להשתולל בטקסס, ארה"ב , 30 באוגוסט 2017. רויטרס
עדר פרות חוצה כביש מוצף באזור יוסטון/רויטרס

ראש עיריית יוסטון סילבסטר טרנר הורה על עוצר בעיר, החל מחצות ועד ל-5:00 בבוקר בשל דיווחים על מעשי ביזה, מעשי שוד ואנשים המתחזים לשוטרים.

הנשיא דונלד טראמפ ביקר אתמול בטקסס וסקר את הנזקים מאסון הטבע הראשון המשמעותי שקורה תחת כהונתו. הוא אמר כי הוא מרוצה מפעילות שירותי ההצלה, אך הבהיר כי "מוקדם מדי לברך". לדבריו, "נברך אחד את השני כשהכול יסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully