וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ל-18 מניין ההרוגים בסופה בטקסס; עוצר לילי הוכרז ביוסטון

30.8.2017 / 6:28

ראש העיר הכריז על עוצר לילי לזמן בלתי מוגבל בשל ההצפות. יותר מ-13 אלף איש שנלכדו בבתיהם חולצו בימים האחרונים. הרשויות הודיעו כי הסופה שברה את שיאי המשקעים בארה"ב. טראמפ: "אנחנו כאן כדי לדאוג לכם"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

מניין ההרוגים בסופה "הארווי" בטקסס, ארצות הברית, עלה ל-18 – כך מסרו הבוקר (רביעי) הרשויות במדינה. זאת לאחר שהתגלו מקרי מוות נוספים במחוז האריס. הרשויות ביוסטון ובסביבתה חילצו בימים האחרונים יותר מ-13 אלף איש שנלכדו בבתיהם בהצפות.

שני הסכרים הראשיים של יוסטון החלו לדלוף אתמול והשיטפונות בעקבות סופת "הארווי" הגיעו ל-3,000 בתים. ברשויות מעריכים כי היום צפויות הצפות לא מבוקרות והודיעו רשמית כי הסופה הטרופית שברה את שיא המשקעים מאז תחילת המדידה, כשנמדדו 1.29 מטרים של גשם.

ראש עיריית יוסטון סילבסטר טרנר הכריז על עוצר לילי לזמן בלתי מוגבל בעיר לשמירה על הציבור בשל הצפות שנגרמו מהסופה. העוצר יחל כל לילה בחצות ויימשך עד 05:00. לדבריו, העוצר יישאר בתוקף עד שלא יהיה בו עוד צורך. במחוז האריס פונו התושבים ברדיוס של 2.4 ק"מ ממפעל כימי מחשש לפיצוץ. הבית הלבן מסר הלילה כי הממשל פועל כמיטב יכולתו כדי להבטיח שטקסס תזכה לתקציבים הדרושים לטובת שיקום העיר לאחר הסופה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ביקורו בטקסס ארה"ב 29.8.17. רויטרס
טראמפ נושא דברים עם הגעתו/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת אמש בטקסס, שמתמודדת בימים האחרונים עם הסופה שגבתה עד כה את חייהם של עשרה בני אדם. "תודה", אמר עם נחיתתו. "אנחנו אוהבים אתכם. אתם מיוחדים. אנחנו כאן כדי לדאוג לכם. זה בסדר". עוד הוסיף בהתפעלות מול האלפים שקיבלו את פניו: "איזה קהל, איזו נוכחות".

טראמפ הודה למושל טקסס גרג אבוט ולשני הסנאטורים של המדינה. "היה כאן מאמץ מוחלט לשיתוף פעולה. זה היסטורי. זה אגדי. אבל אני אומר לכם, זה קורה בטקסס וטקסס יכולה להתמודד עם הכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ביקורו בטקסס ארה"ב 29.8.17. רויטרס
טראמפ בטקסס/רויטרס
מסוק הצלה בדרכו לנחיתה בכביש המהיר בטקסס, ארה"ב 30.8.17. רויטרס
מסוק נוחת על הכביש המוצף בכניסה ליוסטון/רויטרס

מוקדם יותר אתמול הגיעה "הארווי" גם למדינת לואיזיאנה השכנה. ביוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית, צופים כי גובה המים ימשיך לעלות כתוצאה מהשיטפונות הכבדים שאילצו כ-30 אלף איש להתפנות מבתיהם. שישה מההרוגים הם בני משפחה אחת. שלשום הכריז טראמפ על אסון טבע בלואיזיאנה, מה שמאפשר העברת סיוע פדרלי למדינה.

בניו אורלינס, לואיזיאנה, עוד זוכרים את ההוריקן הקטלני קתרינה מ-2005, ומתכוננים לשיטפונות שאמור להביא עמו "הארווי". ראש העיר מיטץ' לנדריאו קרא לתושבים "להישאר בבתים ולהתרחק מהרחובות".

מלניה טראמפ טסה לבקר את נפגעי ההוריקן בטקסס בעקבים ומעיל טייסים. GettyImages
טראמפ ומלניה/GettyImages

ביוסטון, התחזיות צופות שאזורים מסוימים בתוך העיר ומחוצה לה יספגו עוד 30 ס"מ של מים, אחרי שראו כבר כמטר של גשמים שוטף את רחובותיה, שהפכו לנהרות. הרשויות בעיר לא פרסמו הוראת פינוי בשל החשש שמנוסתם של כ-2.3 מיליון איש תוביל לכאוס ולמקרי מוות רבים בכבישים, לצד האפשרות שהשיטפונות ילכדו אנשים בתור מכוניותיהם. מפקד משטרת יוסטון אמר כי הוא חושש מכך שיימצאו גופות רבות עם ירידת מפלס המים.

כמו כן, המים החלו להציף סכר גדול בעיר. מהנדסים שהוזעקו למקום ניסו לשחרר מעט מהלחץ שעל הסכר, אך מפלס המים כבר חצה את קצה המאגר. הדליפה לא צפויה להביא לקריסת הסכר, אולם היא עלולה להציף את נהר באפלו באיו, הנהר המרכזי בעיר.

הרשויות בטקסס חילצו בימים האחרונים אלפי תושבים שהיו לכודים בבתיהם, וקראו למי שנותר לעלות לגגות כדי שניתן יהיה לפנותם. רבים העבירו את הלילה האחרון במקלט ענק שנפתח במרכז העיר, שסגרה את נמלי התעופה שלה בשל הסערה.

(עדכון ראשון 21:52)

ניצול מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017. רויטרס
ניצול מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017/רויטרס
ניצולים מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017. רויטרס
ניצולים מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017/רויטרס
ניצולים מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017. רויטרס
ניצולים מסופת ההוריקן הארווי ביוסטון שבטקסס, ארה"ב 29 באוגוסט 2017/רויטרס
תושבים שפונו מבתיהם מחולצים בעזרת משאית מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תושבים שפונו מבתיהם מחולצים בעזרת משאית מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017/רויטרס, רויטרס
תושבים מסייעים לאישה בכיסא גלגלים להיחלץ מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תושבים מסייעים לאישה בכיסא גלגלים להיחלץ מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017/רויטרס, רויטרס
כלבים שחולצו מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
כלבים שחולצו מההצפות ביוסטון, 28 באוגוסט 2017/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully