וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של חכם על האישום נגד אבוטבול: "סוג של סגירת מעגל"

29.8.2017 / 21:42

קרוביו של עורך הדין שחוסל לפני תשע שנים בתל אביב אמרו כי העמדתו לדין של העבריין בגין חיסול סנגורו אינה מנחמת, אך לפחות הם אינם באפילה כפי שהיו במשך התקופה. "לא שיתפו אותנו במידע"

צילום: אבי כהן , עריכה:אריאל תמרין

תשע שנים לאחר הרצח של עו"ד יורם חכם בלב תל אביב, הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד העבריין אסי אבוטבול, שלפי המשטרה תכנן והוציא לפועל את חיסולו של סנגורו מתוך תאו בכלא, בשל חוסר שביעות רצונו מהייצוג שקיבל. במשפחתו של חכם קיבלו בתחושה מעורבת את הפתרון המסתמן של התיק שנותר במבוי סתום במשך תקופה ארוכה.

"זה לא מנחם, אבל אנחנו חושבים שההחלטה להגיש כתב אישום היא סוג של סגירת מעגל", אמר בני משפחתו. במשך שנים, לחצו בני המשפחה על המשטרה כדי שזו תקדם את החקירה ותגיע למציאת הרוצחים ותעמידם לדין. "לא היה לנו מושג מי היה הרוצח במהלך החקירה ולא שיתפו אותנו במידע", אמרו.

לפי המשטרה, פיצוח הרצח של חכם, שחוסל מפיצוץ מטען בלב תל אביב ביוני 2008, הושג בזכות מדובב, אסיר עולם, שהוחדר לתאו של אבוטבול והופעל במשך יותר משנה. אבוטבול לא היה מרוצה מהייצוג של חכם, שהיה סנגורו, ומרומן שניהל עם אשת אוליגרך רוסי.

לקריאה נוספת על הפרשה
אסי אבוטבול מואשם ברצח יורם חכם: "העביר הוראות דרך עורכי דין"
מחשש שיפגע בעצמו: העבריין אסי אבוטבול הועבר לתא מעצר מיוחד

עו"ד יורם חכם. חן גלילי, nrg, מערכת וואלה! NEWS
אבוטבול לא היה מרוצה מהייצוג. עו"ד חכם/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי, nrg

לפני חיסולו, ייצג עו"ד חכם את אבוטבול בתיק שבו הואשם בניהול ארגון פשיעה, והוא היה נתון במעצר עד תום ההליכים במתקן הכליאה רימונים שבשרון. לפי כתב האישום, ב-16 במרץ 2008 סבר אבוטבול כי חכם ויתר על חקירתו של עד תביעה במשפטו, ולכן פיטר אותו בשיחת טלפון מהכלא. יום למחרת, השניים יישרו לכאורה את ההדורים וחכם חזר לייצג את אבוטבול.

לפי כתב האישום, באותה תקופה החליט אבוטבול לחסל את חכם בשל חוסר שביעות רצונו מהמשא ומתן שניהל עורך הדין על הסדר טיעון וכן מקו ההגנה שלו. כדי להוציא את תכניתו לפועל, אבוטבול קשר קשר עם גורם או גורמים לא ידועים, דרך מסרים ומכתבים שהוציא מהכלא וקיבל בדרכים שונות, בין היתר באמצעות עורכי דין, כדי להרוג את חכם דרך פיצוץ מטען חבלה שיוצמד לרכבו. כחלק מהתכנית, אותם גורמים הצטיידו במטען ועקבו אחרי חכם בהנחייתו של אבוטבול.

ב-10 ביוני, הוצמד מטען חבלה מאולתר עם חומר נפץ במשקל של קילוגרם עם מערכת הפעלה חשמלית לרצפת רכבו של עו"ד חכם, בעת שחנה בחניון הבניין שבו שכן משרדו. יום למחרת, בזמן שחכם נסע ברכבו בשעות הערב ויצא מחניון בניין משרדו לרחוב יגאל אלון, הופעל המטען. חכם נפצע באורח קשה מאוד, ומותו נקבע בזירה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אסי אבוטבול בהארכת מעצרו 20 ביוני 2017. אבי כהן
העביר הוראות מתוך התא. אבוטבול בבית המשפט/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully